Transport
Ce crede Brigada Rutiera despre experimentul Gabrielei Firea cu banda unica?
Cosmarul din traficul bucurestean din ziua de 22 mai, cand pe o portiune din Soseaua Bucuresti – Ploiesti, pe sensul de intrare in Capitala dinspre DN 1, a fost facuta o banda unica pentru RATB, e inca viu in amintirea multora.
Atunci Gabriela Firea, cea care la nivel public a fost cel mai aprig sustinator al masurii, a incercat sa dreaga busuiocul si a spus ca a fost doar un test, desi masura era anuntata cu luni bune inainte tot de ea. In plus, edilul Capitalei a insistat ca e o masura buna pe care o va implementa in cele din urma, insa pe timpul vacantei de vara a elevilor, perioada in care traficul este mai putin intens.
Firea a pus esecul din mai pe seama faptului ca masura nu a fost pregatita suficient. Pe 4 iunie, insa, invitata intr-o emisiune la Antena3, ea a anuntat ca „s-au gasit niste parcari care ar putea fi folosite ca parcari de tranzit ale Primariei, in care se pot lasa masinile, iar de acolo sa se ia mijloacele de transport in comun”.
„Nu abandonam, pentru ca aceasta este sansa noastra de a descongestiona circulatia”, mai spunea primarul Capitalei la inceputul lunii iunie.
A fost sau nu test haosul din trafic?
Ziare.com intrase si in posesia unui document prin care Brigada Rutiera dadea acordul Administratiei Strazilor (institutie in subordinea directa a Primariei Capitalei) pentru proiectul de semnalizare rutiera pentru benzi de circulatie rezervate transportului public local de persoane Sos. Bucuresti Ploiesti, Sos. Koseleff, Bd. Maresal Prezan, Calea Dorobantilor, Bd. Gheorghe Magheru.
Brigada Rutiera isi dadea acordul, insa cu mai multe conditii tehnice ce tineau de marcaje si semnalizarea rutiera, iar in final preciza urmatoarele:
Intrucat amenajarea benzilor rezervate transportului public local de persoane se realizeaza fara un studiu de circulatie, care sa prezinte distributia traficului general in zonele mentionate, in situatia in care apar blocaje de trafic in aceste zone va fi reanalizata oportunitatea mentinerii acestei reglementari rutiere
.
In plus, astfel de avize de la Brigada Rutiera si Comisia Tehnica de Circulatie sunt necesare in cazul lucrarilor definitive, nu a testelor.
Prezentand aceste date, am cerut de la Primarie lamuriri: a fost sau nu test?
Raspunsul Primariei are atata legatura cu intrebarile cata decongestionare in trafic a creat banda unica:
„In ceea ce priveste emiterea avizelor, mentionam faptul ca Brigada Rutiera si Comisia Tehnica de Circulatie emit numai avize tehnice, fara a specifica data de implementare”.
Pe ce se bazeaza Firea cand spune ca are in spate studii realizate de „cei mai buni specialisti in mobilitate”?
Cum in documentul citat se mentiona ca implementarea benzilor unice se face fara un studiu de circulatie, am cerut Primariei sa ne spuna si pe ce se bazeaza doamna Firea cand spune ca proiectul are in spate un proiect realizat de „cei mai buni specialisti in mobilitate”.
In raspunsul primit este indicat acelasi document strategic de planificare a transportului in regiunea Bucuresti-Ilfov, realizat sub coordonarea BERD, pe care primarul general il scoate in fata ori de cate ori vorbeste despre benzile unice.
„Planul de Mobilitate Urbana Durabila, un document strategic de planificare a transportului in regiunea Bucuresti-Ilfov, realizat sub coordonarea BERD, precizeaza clar ca realizarea culoarelor unice destinate transportului public reprezinta una dintre masurile care contribuie la cresterea mobilitatii in Capitala”, se arata in raspunsul Primariei.
Acesta este insa un document extrem de complex, care acopera perioada 2016-2030, iar proiectul benzilor destinate exclusiv transportului public este corelat cu multe alte masuri. De altfel, in prezentarea acestui document este precizat inca de la inceput ca „autoritatile locale trebuie sa creeze si sa dezvolte structurile si procedurile
corespunzatoare gestionarii unui astfel de plan”.
Vezi AICI integral Planul de mobilitate urbana durabila 2016 – 2030 – Regiunea Bucuresti-Ilfov
Primaria spune ca nu putea sa prevada magnitudinea haosului din trafic, desi recunoaste ca asta era scopul
Despre impactul „testului” din mai, Primaria spune ca n-a putut anticipa haosul pentru ca in aceasta zona exista „fluctuatii mari de trafic”.
„In ceea ce priveste implementarea acestor culoare pe Soseaua Bucuresti – Ploiesti, mentionam ca impactul acestora asupra traficului general nu a putut fi apreciat cu exactitate avand in vedere fluctuatiile mari ale volumelor de trafic de pe sos. Bucuresti-Ploiesti”.
Cu toate acestea, insa, institutia precizeaza ca intentia e chiar aceea de a ingreuna traficul astfel incat sa-i forteze pe soferi sa renunte la masini.
„Realizarea benzilor special dedicate transportului public reprezinta o masura de incurajare a utilizarii acestui tip de transport si de descurajare a utilizarii transportului propriu individual, masura asumata de administratiile locale, chiar daca din studiile de circulatie rezulta un impact negativ asupra traficului general, lucru firesc in cazul scaderii capacitatii de circulatie prin reducerea numarului de benzi destinate acestuia”.
Citeste mai multe pe ziare.com
Transport
Primele troleibuze solaris au început să circule în București
Cincisprezece troleibuze Solaris din cele 100 achiziţionate de Primăria Municipiului Bucureşti au fost puse în circulaţie pe străzile Capitalei, anunţă sâmbătă primarul general, Nicuşor Dan. ”15 troleibuze Solaris din cele 100 achiziţionate de Primăria Municipiului Bucureşti sunt de azi în circulaţie pe străzile Capitalei.
Până la 1 martie vor fi 30 de troleibuze în circulaţie.
Totodată, aceste troleibuze au o autonomie de 20 kilometri, având funcţia de autobuz pe trasee neelectrificate, iar conectarea/deconectarea la/de la reţeaua electrificată se face autonom, din cabina şoferului, arată Nicuşor Dan pe Facebook.
Pentru achiziţia celor 100 de troleibuze, Primăria Municipiului Bucureşti a obţinut fonduri nerambursabile de la Administraţia Fondului pentru Mediu.
Transport
Tentativă de sinucidere la stația de metrou Orizont
Tentativă de sinucidere, luni dimineață, la stația de metrou Orizont din Drumul Taberei. Persoana a fost salvată de angajații Metrorex, este conștientă și va fi transportată la spital pentru investigații.
Circulaţia trenurilor de metrou a fost reluată în condiţii normale, transmite Metrorex.
„În jurul orei 08:15, în stația de metrou Orizont, pe direcția Valea Ialomiței a avut loc o tentativă de suicid. În acest moment circulația trenurilor a fost reorganizată și se circula alternativ între stațiile Eroilor – Orizont pe linia 1”, a transmis anterior compania.
„Personalul Metrorex a anunțat SMURD pentru intervenție. Conform procedurilor interne, organele abilitate împreună cu Metrorex vor deschide o anchetă de cercetare pentru a se stabili împrejurările în care s-a produs evenimentul. Vom reveni cu detalii referitoare la circulația trenurilor”, a adăugat sursa citată.
Conform procedurilor interne, organele abilitate împreună cu Metrorex vor deschide o anchetă pentru a se stabili împrejurările în care s-a produs evenimentul, au precizat reprezentanții companiei.
Din primele informații, se pare că este vorba despre un bărbat, în vârstă de 47 de ani.
”În această dimineață, 5 februarie 2024, în jurul orei 08.30, polițiștii Direcției Generale de Poliţie a Municipiului București – Brigada de Poliţie pentru Transportul Public – Serviciul de Politie Metrou, au fost sesizați, prin sistem 112, cu privire la faptul că, într-o stație de metrou, din Sectorul 6, o persoană s-ar fi aruncat în fața trenului, în timp ce acesta intra în stație.
La fața locului s-au deplasat cu operativitate polițiștii Serviciului Metrou, fiind identificată persoana în cauză, un bărbat, în vârstă de 46 de ani.
De asemenea, un echipaj de prim ajutor i-a acordat bărbatului primele îngrijiri medicale, acesta fiind transportat la un spital pentru îngrijiri de specialitate.
Cercetările sunt continuate de către Brigada de Poliţie pentru Transportul Public – Serviciul de Politie Metrou, în vederea stabilirii situației de fapt și a împrejurărilor în care a avut loc evenimentul”, anunță DGPMB.
Transport
Doua tramvaie s-au ciocnit violent in zona Lizeanu din Bucuresti
Doua tramvaie s-au ciocnit duminica dimineata, in Sectorul 2 din Bucuresti. Ambii vatmani au fost raniti si au ajuns la spital. Potrivit informatiilor de la Brigada Rutiera, astazi, 24 decembrie a.c, in jurul orei 05:50, Brigada Rutiera a fost sesizata prin apel 112 cu privire la un accident de circulatie care a avut loc la intersectia dintre sos. Stefan cel Mare si str. Lizeanu.
Conducatorul tramvaiului liniei 1 care circula pe sos. Stefan cel Mare dinspre str. Vasile Lascar a intrat in coliziune cu tramvaiul liniei 5 care se deplasa pe sos. Stefan cel Mare dinspre Piata Obor in momentul in care acesta din urma a efectuat virajul la stanga.
In urma accidentului de circulatie a rezultat ranirea ambilor conducatori de tramvaie si a unui calator, care au fost transportati la spital pentru acordarea de ingrijiri medicale.
Conducatorii de tramvaie au fost testati cu aparatul alcooltest, rezultatul indicat fiind 0.
In continuare efectueaza cercetari pentru determinarea cu exactitate a cauzelor si conditiilor in care s-a produs accidentul de circulatie.
Pe durata efectuarii cercetarii la fata locului circulatia tramvaielor pe ambele sensuri de deplasare ale soselei Stefan cel Mare a fost restrictionata.
- Sectorul 14 săptămâni in urma
Surpriză majoră la Sectorul 1! Andrei Florin-Mircea de la Alternativa Dreaptă are 21% în sondaje
- Bucuresti4 săptămâni in urma
Vine vara bine-mi pare! Locurile de joacă din Sectorul 1 se închid! Clotilde Armand nu își asumă…
- Bani4 săptămâni in urma
Guvernul iar face manevre pe spatele contribuabililor la buget! Marii producători din industria tutunului, susțin taxarea echitabilă a tuturor produselor cu nicotină!
- Bucuresti4 săptămâni in urma
Salarii mărite la Primăria Capitalei! Cine sunt fericiții câștigători?
- Politica2 săptămâni in urma
Un senator AUR a plecat la Alternativa Dreaptă!
- Bucuresti3 săptămâni in urma
Avocatul Andrei Florin-Mircea: Sistemul de educație din Sectorul 1 nu mai e sigur! Poliția Locală să revină pe stradă!
- Bucuresti2 săptămâni in urma
Profesor de 62 de ani din București, acuzat că avea o relație cu una dintre elevele sale. Bărbatul a fost reţinut pentru 24 de ore
- Bucurestio săptămână in urma
Salonul Bicicletei revine în Capitală
Notice: Undefined variable: user_ID in /home/bucuresti/public_html/wp-content/themes/zox-news/comments.php on line 49
Trebuie să fii autentificat pentru a posta un comentariu Conecteaza-te