Actualizare:
Primăria Municipiului București face următoarele precizări cu privire la licitația referitoare la înnoirea parcului auto al RATB cu 400 de autobuze noi Euro 6:

<

„Ca urmare a deciziei Sistemului Electronic de Achiziții Publice (SEAP) din data de 14 august 2017, ora 16.00  – termenul limită inițial de depunere a ofertelor – , de a anula automat această licitație din cauza unei disfuncționalități tehnice, cauzate de nepreluarea completă în sistem a informației privind prelungirea perioadei de depunere până pe 16 august 2017, ora 16.00, din cauza zilelor libere de Sf. Maria (14 și 15 august), Primăria Capitalei este nevoită să reia procedura de achiziție.

Facem precizarea că, încă din data de 8 august 2017, Primăria Capitalei prin Direcția Achiziții a publicat în SEAP și în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene (JOUE) un anunț de tip erată prin care termenul de depunere a ofertelor era prelungit până în data de 16 august 2017, ora 16:00.
Cu toate acestea, miercuri, 16 august 2017, SEAP  a înștiințat PMB că licitația a fost anulată automat încă din data de 14 august 2017 deoarece, în afara de publicarea pe site a anunțului de prelungire a termenului, era necesară și o operațiune manuală de modificare a datei limită de depunere din 14 august ora 16.00 în 16 august ora 16.00.
Subliniem faptul că această instrucțiune nu se regăsește clar explicată în Manualul de utilizare al platformei SEAP pentru autoritățile contractante, disponibil pe site-ul www.e-licitatie.ro. Mai mult decât atât, nu constituie o etapă obligatorie în derularea operațiunilor de publicare a anunțurilor, ca dovadă că atât SEAP, cât și JOUE au publicat  anunțul de prelungire a termenului.
Din consultările pe care le-am avut cu reprezentații Agenției pentru Agenda Digitală a României ni s-a comunicat că s-a luat act de această situație și că, în noul sistem electronic de achiziții publice (SICAP) care este în implementare, cu perspectivă de a deveni funcțional în luna octombrie 2017, astfel de modificări vor fi operate automat în sistem, fără intervenție manuală”
15 companii, în ordinea depunerii ofertelor – SC ANADOLU AUTOMOBIL ROM SRL, EVW HOLDING SRL, BMC TRUCK AND BUS SA, MHS TRUCK AND BUS SRL, MERCEDES BENZ ROMANIA SRL, BRIARI’S IND SA, SC MLD GUNS SRL, MEGAROSA TRADE SRL, ECOPEL SRL, SOLARIS BUS&COACH SA, SC NERA CAROSERII SRL, SC BEST ACHIZITII SRL, KARSAN OTOMOTIV SANAYI VE TICARET AS, THOREB INFORMATION SYSTEMS, MAN TRUCK&BUS AG – au încărcat parțial ofertele încă din data de 14 august 2017, lăsând componenta financiară pentru ultima zi (16 august 2017 – noul termen publicat), conform cutumei în cazul unor astfel de licitații internaționale.  Însă, în data de 16 august, ofertanții au constatat că licitația a fost anulată automat și nu mai au posibilitatea să încarce oferta financiară.
Ca urmare a acestui viciu tehnic al SEAP, Primăria Capitalei este nevoită să reia procedura de licitație pentru achiziționarea celor 400 de autobuze, documentația rămânând aceeași.
Astăzi, 17 august 2017, anunțul de participare a fost urcat în  SEAP, la ora 14.48 și a fost acceptat de ANAP la ora 15.34.
Noul calendar de achiziție este următorul: 21 septembrie 2017, ora 16.00-termen limită pentru primirea ofertelor, 16 octombrie 2017, ora 18.00-data limită de evaluare a ofertelor.
Știre initiala:
Licitatia demarata de Primaria Capitalei pentru achizitionarea celor 400 de autobuze este trecuta in stare de asteptare pentru a fi anulata automat deoarece pana pe 16 august, data limita de depunere a ofertelor, nu s-a inscris nicio firma, potrivit datelor din SEAP.
Una dintre nemultumirile celor care au cumparat caietul de sarcini pentru a participa la licitatie a fost ca Primaria nu a impartit in trei loturi licitatia, in functie de dimensiunea autobuzelor, o contestatie in acest sens fiind depusa la CNSC, insa a fost solutionata in favoarea Primariei Capitalei, scrie Hotnews.ro.
Primaria Generala a Capitalei a publicat in SEAP pe 1 iulie licitatia pentru achizitionarea a 400 de autobuze pentru RATB, contract estimat la circa 510,5 milioane de lei, fara TVA, pentru o perioda de 4 ani.
Contractul vizeaza achizitia a 320 de autobuze cu o lungime de 12 metri cu o capacitate minima de 96 de calatori, 50 de autobuze cu o lungime de 10 metri si o capacitate minima de 70 de calatori, precum si 30 de autobuze articulate, lungi de 18 metri, cu o capacitate minima de 135 de calatori.
Conform caietului de sarcini toate autobuzele trebuie sa aiba podea coborata pe toata suprafata (nu se admit trepte), rampa mecanica pentru accesul persoanelor cu disabilitati, precum si Instalatie de incalzire, ventilare si aer conditonatatat pentru calatori, cat si pentru compartimentul soferului.
Autobuzele trebuie sa aiba o motorizare Euro 6 si sa poata functiona pe diesel si biodiesel.
Autobuzele trebuie sa aiba instalate echipament de numarare a numarului de calatori (cu precizie de minim 99%), monitoare TFT/LED pentru informare si publicitate, precum si sistem de supraveghere video , interior-exterior.
In plus, toate autobuzele vor trebui sa aiba sisteme care sa previna furtul de combustibil precum: echipamente de masurare a consumului de combustibil, cu transmiterea datelor prin computerul de management al traficului si instalatie de de detectare si alarmare in cazul deschiderii neautorizate a busonului de la rezervor.

Transparenta face diferenta