Intra in contact cu noi

Transport

Cum va circula si cand va fi gata trenul metropolitan promis de Nicusor Dan in campania electorala

Publicat cu

pe

Primăria Capitalei a organizat miercuri prima dezbatere publică pe proiectul trenului metropolitan, promis de Nicușor Dan în campania electorală, ce ar urma să circule pe centura feroviară a orașului. Deocamdată se lucrează la studiul de prefezabilitate care va stabili în linii mari pe unde va circula acesta, unde va opri, ce investiții trebuie făcute și sursele de finanțare, fiind împuternicită Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public Bucureşti – Ilfov să se ocupe de proiect. A fost făcută și o fazare, prima etapă, care presupune introducerea trenului pe rețeaua existentă, ar urma să fie gata până în 2026. Costurile aferente, pentru faza I, sunt estimate la circa 600 de milioane de euro, din care 400 de milioane pentru achiziția unor trenuri noi. Banii ar urma să vină din fonduri europene.

”Ce înseamnă tren metropolitan? Înseamnă un metrou, practic, care circulă la suprafaţă, cu toate avantajele pe care le are metroul, cu avantajul că avem deja infrastructura CFR existentă. Înseamnă că dacă locuieşti în Ilfov şi lucrezi în Bucureşti, poţi să îţi laşi maşina la un parc&ride, te urci în trenul metropolitan şi cobori la Gara de Nord, sau în Pipera, sau la Gara Obor, sau la Afi Cotroceni. Asta înseamnă, evident, o scurtare a timpilor pentru fiecare dintre noi şi înseamnă implicit o reducere a poluarii aerului. Pe scurt, ăsta este trenul metropolitan, un proiect extrem de ambiţios, dar care, cum am spus, încearcă să rezolve problema de structură şi nu chestiuni punctuale. O să îl invit pe domnul vicepreşedinte al Consiliului Judeţean Ilfov”, a declarat Nicușor Dan, primarul general al Capitalei, la dezbaterea publică organizată de municipalitate.

Primarul spune că proiectul va rezolva o parte din problema traficului din București și va aduce o dezvoltare sănătoasă.
”Bucureştiul şi Ilfovul au nevoie de dezvoltare. Din păcate, dezvoltarea, aşa cum am avut-o până acum, a avut două probleme mari, cel puţin. Una a fost o dezvoltare necontrolată, în care a dictat privatul, cu interesele lui, bineînțeles, legitime de cele mai multe ori, dar necoordonate de o autoritate publică. Şi asta a făcut ca în dezvoltarea asta pe Bucureşti – Ilfov să avem o concentrare pe utilităţile existente şi o sufocare a utilităţilor existente. Şi vedem asta în traficul de zilele astea, din Bucureşti şi Ilfov. Şi, pe de altă parte, tot ce s-a încercat să se facă pe infrastructură au fost eforturi punctuale, care nu au fost coordonate: mai punem un pod aici, mai punem un pod aici. Nu s-a încercat să se rezolve niciodată problema de ansamblu. Tocmai de aceea, proiectul pe care îl prezentăm azi, trenul metropolitan, este un proiect care încearcă să rezolve, şi sunt sigur că va reuşi, o problemă de ansamblu. Şi o să vedeţi săptămânile următoare, când o să prezentăm proiectul rutier, care este complementar acestuia, si care, de asemenea, va rezolva o problemă de ansamblu pentru regiunea Bucureşti – Ilfov”, a explicat primarul Capitalei.

Ştefan Rădulescu, vicepreşedintele Consiliului Judeţean Ilfov, a declarat că pentru realizarea proiectului a fost mandatată Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public Bucureşti – Ilfov.

Reclama

”Astăzi asistăm la startul acestui proiect. Împreună cu Primăria Municipiului Bucureşti, toate primăriile din Ilfov, alături de Consiliul Judeţean Ilfov, am împuternicit Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public Bucureşti – Ilfov să realizeze acest proiect, să realizeze documentaţii, studii de fezabilitate şi absolut toate documentele necesare pentru obţinerea unei finanţări europene. Suntem conştienţi că acest proiect se poate finanţa din fonduri europene, ne dorim o regiune Bucureşti – Ilfov la nivel european. (…) Aşa cum a spus şi domnul primar, pentru noi este o prioritate deblocarea traficului din regiunea Bucureşti – Ilfov. Trăim zi de zi această problemă: aglomeraţia, lipsa spaţiilor de parcare, lipsa spaţiilor unde ne putem lăsa bicicletele, ca să putem să venim în Bucureşti într-un mod facil, în siguranţă şi în condiţii europene”, a declarat Ștefan Rădulescu.

Ce s-a făcut până acum? ADITPBI lucrează la studiul de prefezabilitate, a declarat Ştefan Roşanu, persoana tehnică pe acest proiect din partea Asociaţiei de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public Bucureşti – Ilfov.

„Într-o primă etapă se poate valorifica sustenabil calea ferată de centură a Bucureștiului între Jilava – Măgurele – Domnești – Chiajna – Chitila – Băneasa – Pantelimon ce face parte din cele două coridoare ce vor fi reabilitate. Linia de cale ferată poate fi o bună alternativă pentru transportul urban în zonele periferice. Linia de cale ferată poate descongestiona traficul de călători de tranzit din București. Introducerea unor automotoare electrice cu frânare și accelerare rapide, cu orar cadențat și armonizat cu cel al altor mijloace de transport public va conduce la reducerea semnificativă a impactului asupra mediului din oraș. Calea ferată va facilita circulația locuitorilor noilor cartiere rezidențiale dezvoltate la periferia Capitalei”, a explicat acesta.

Reclama

Transport

Viceprimarul Bucurestiului despre noile tramvaie: ”Efectivul complet – 20 unități – va circula din luna februarie”

Publicat cu

pe

Următoarele tramvaie Imperio vor circula din primăvară pe liniile 25 și 32, a anunțat vineri viceprimarul Capitalei Stelian Bujduveanu. Tot vineri urmează să ajungă în București al 20-lea tramvai Imperio, la Depoul Militari, care va fi introdus alături de primele 19 tramvaie pe linia 41.

„Tramvaiul va fi asamblat până săptămâna viitoare și va intra cât mai curând în circulație, pe linia 41. Pe acest traseu circulă deja 18 tramvaie noi. Efectivul complet – 20 unități – va circula din luna februarie”, a explicat Bujduveanu.

Linia de metrou ușor 41 este primul traseu rapid, complet utilat cu tramvaie noi și face legătura între Nordul și Vestul Bucureștiului

Următoarele tramvaie Imperio vor circula, din primăvară, pe următoarele trasee:
– Linia 25 (12 tramvaie): terminal Depou Militari – terminal C.F.R. Progresu și retur.
– Linia 32 (15 tramvaie): terminal Piața Unirii – terminal Depou Alexandria și retur.

Celelalte linii pe care vor circula tramvaie Imperio sunt: 1, 10, 21, 40, 55. Pe aceste linii, tramvaiele vor fi introduse doar după modernizarea căii de rulare, a menționat Bujduveanu.

El a mai spus că în acest an încep lucrările de modernizare a peste 50 km de șină de tramvai. Este o investiție de peste 1,9 miliarde de lei, care are termen de finalizare 18 luni.

Graficul de livrare al tramvaielor Imperior este de 4 (patru) unități în fiecare lună calendaristică, a amintit viceprimarul Capitalei.

Continua sa citesti

Transport

O gravida in 8 luni a pierdut sarcina, dupa ce a fost lovita pe trecere. Șoferul a fost prins pe Aeroportul Cluj, incercand sa fuga

Publicat cu

pe

O femeie gravidă în opt luni a fost izbită în plin cu mașina de un migrant! Bărbatul a părăsit locul accidentului, ba chiar a încercat să fugă și din țară.

„La data de 26 ianuarie a.c., în jurul orei 18:39, Brigada Rutieră a fost sesizată prin apel 112 cu privire la producerea unui accident rutier pe str. Gura Caliței din sectorul 3. Din primele cercetări, s-a stabilit faptul că o persoană de sex feminin a fost surprinsă și accidentată de un autoturism al cărui conducător nu a rămas la locul producerii accidentului, părăsind locul faptei.

În urma accidentului de circulație a rezultat rănirea pietonului, o femeie însărcinată, care a fost transportată la spital pentru acordarea de îngrijiri medicale.

În continuare se efectuează cercetări pentru stabilirea cu exactitate a cauzelor și condițiilor în care s-a produs accidentul de circulație”, a transmis Poliția.

Ulterior, bărbatul a fost dat în urmărire și a fost prins.

„În urma activităților desfășurate de către polițiștii din cadrul Brigăzii Rutiere, conducătorul autovehiculului a fost identificat în persoana unui bărbat, cetățean străin. Acesta a fost dat în consemn la punctele de trecere a frontierei, iar în cursul acestei dimineți, bărbatul a fost depistat în punctul de frontieră din aeroportul municipiului Cluj-Napoca, încercând să părăsească țara.

Persoana în cauză va fi preluată de polițiștii din cadrul Brigăzii Rutiere care vor proceda la conducerea acesteia la sediul unității de poliție, în vederea continuării cercetărilor și dispunerii măsurilor legale”.

Continua sa citesti

Transport

VIDEO-Bataie cu pumni si picioare in traficul Bucurestiului, de la o banala greseala de incepator

Publicat cu

pe

Bătaie în traficul din București! O încadrare greșită în trafic s-a lăsat cu o bătaie generală între mai multe persoane. Un bărbat și o femeie au coborât din mașină și au sărit pe bărbat, pe care l-au lovit cu pumnii și picioarele. „Sub rafala de pumni, bărbatul a căzut pe mașina mea”, a spus martorul care a filmat bătaia.

„În urma apariției în spațiul public a unor imagini ce surprind o altercație în trafic, Serviciul Informare și Relații Publice din cadrul Direcției Generale de Poliție a Municipiului București este abilitat să comunice următoarele:

Polițiștii Secției 17 s-au sesizat din oficiu și efectuează verificări pentru identificarea persoanelor implicate și stabilirii condițiilor în care s-a produs evenimentul, în vederea luării măsurilor legale.

În continuarea activităților desfășurate, la data de 25 ianuarie 2023, au fost identificate două persoane, un bărbat și o femeie, bănuite de săvârșirea faptelor.

Reclama

În urma audierii acestora, față de bărbat a fost dispusă măsura reținerii pentru 24 de ore.

Cercetările sunt continuate, față de ambele persoane, sub supravegherea Parchetului de pe lângă Judecătoria 5, pentru săvârșirea infracțiunilor de lovire sau alte violențe și tulburarea ordinii și liniștii publice”, a precizat Poliția Capitalei.

Bătaia a avut loc marți seara, în jurul orei 20:00, pe Calea 13 Septembrie spre Bulevardul Ghencea, din București. „Am surprins cu camera întreaga scenă. După ce m-am dezmeticit și eu m-am dat jos și am încercat să-i calmez, dar nu prea am reușit. Cel puțin, în partea unde nu se observă nimic, doamna era foarte agresivă”, a spus Paul Gabriel Andrei, cel care a filmat totul.

Reclama
Continua sa citesti
Reclama
Bucuresti2 ore in urma

Zeci de masini distruse in Bucuresti dupa prima zapada mai serioasa din aceasta iarna

ISU Bucureşti-Ilfov a avut, în noaptea de vineri spre sâmbătă, 59 de intervenţii ca urmare a fenomenelor meteo periculoase. Dintre...

Transport20 de ore in urma

Viceprimarul Bucurestiului despre noile tramvaie: ”Efectivul complet – 20 unități – va circula din luna februarie”

Următoarele tramvaie Imperio vor circula din primăvară pe liniile 25 și 32, a anunțat vineri viceprimarul Capitalei Stelian Bujduveanu. Tot...

Bani23 de ore in urma

Contrabanda cu țigări riscă să scape de sub control: 5 fabrici ilegale descoperite în România

În anul 2022, pe fondul eforturilor extinse ale autorităților de a stopa activitățile ilegale de la granițele țării, peste 110...

Bucurestio zi in urma

Cod galben de ninsoare și viscol în București și 25 de județe din țară

Zone din 25 de judeţe şi Municipiul Bucureşti sunt vizate, până sâmbătă seara, de o avertizare Cod galben de ninsoare,...

Cultura2 zile in urma

Soprana Mariana Nicolesco va da numele unui parculet din Bucuresti

Consiliul General al Municipiului București votează în ședința de marți, 31 ianuarie, un proiect de hotărâre prin care va atribui...

Transport2 zile in urma

VIDEO-Bataie cu pumni si picioare in traficul Bucurestiului, de la o banala greseala de incepator

Bătaie în traficul din București! O încadrare greșită în trafic s-a lăsat cu o bătaie generală între mai multe persoane....

Reclama

La mare cautare

%d blogeri au apreciat: