Connect with us

Transport

Dupa aproape doi ani in care nu a facut nimic concret, Gabriela Firea inca gaseste vinovati pentru traficul din Bucuresti

Publicat

on

Dupa aproape doi ani petrecuti ca primar al Bucurestiului, Gabriela Firea a enuntat cateva cauze externe pentru haosul traficului din Bucuresti. Gabriela Firea nu a spus nimic despre marile restante la masurile propuse de ea insasi, ci a dat vina pe nefinalizarea proiectului de extindere a soselei de centura, lipsa centurii feroviare, a unui aeroport in Sudul Capitalei, nefinalizarea canalului Dunare- Bucuresti, intarzierea construirii autostrazii Pitesti-Sibiu si faptul ca metroul este la Ministerul Transporturilor, nu la primarie. 
Primarul general nu a vorbit despre marile restante ale Primariei Capitalei, care potrivit ultimelor studii, sunt cauzele congestiei urbane: lipsa unui transport in comun viabil cu benzi dedicate, lipsa pistelor pentru biciclete, faptul ca trotuarele sunt pline de masini parcate, iar cei care doresc sa mearga pe jos nu au pe unde, lipsa unei retele de transport integrate Bucuresti-Ilfov, lipsa unei retele de parcari park&ride.
Insa a enumerat solutii pentru rezolvarea acestor probleme:
– extinderea la 4 benzi si linie tramvai rapid pe Prelungirea Ghencea pana la soseaua de Centura, cu realizarea unei parcari de tip Park & Ride.
– construirea parcarii tip Park & Ride de la capatul sos. Pantelimon, langa Cora cu statie de tramvai. Acest concept va fi extins la toate iesirile din Bucuresti pe la intersectia soselei de centura cu A1, A2 si A3, DN1 pana la DN7, DJ 101, 200B, 301, 401, 602.”Pasul urmator va fi construirea de statii de cai ferate in aceste locatii (noduri intermodale) si introducerea transportului local de calatori pe centura feroviara”, a spus edilul sef.
– Dezvoltarea si reorganizarea retelei de transport public de calatori in Ilfov – 63 trasee  pe o lungime de 1150 km.
–  Reorganizarea traseelor de autobuz in Bucuresti pentru a raspunde mai bine nevoilor calatorilor; traseele existente sunt uneori prea scurte cu o rata mare de transfer ¬ 1,6 imbarcari pe deplasare; crearea de rute care traverseaza orasul.
– Achizitionarea de material rulant tramvaie – 100 buc
– Achizitionare autobuze euro 6 – 400 buc
– Achizitionare autobuze electrice si statii de incarcare- 100 buc
– Achizitionare troleibuze – 100 buc
– Achizitionare autobuze GNC – 100 buc
– Modernizare tramvaie – 50 buc
– Modernizare linii tramvai si echipamente anexe- aprox 23  km cale dubla
– Trasee pietonale si pentru biciclete Bucuresti- Ilfov. Saptamana trecuta a fost aprobat in CTE ¬ Comisia Tehnico Economica a Ministerului Mediului Proiectul pentru realizarea pistelor de biciclete, pe o distanta de 67 km,proiectul urmand sa fie demarat anul acesta.
– Sistem de gestionare inteligenta a parcarilor
– Modernizarea sistemului de management al traficului si informarea cetatenilor
Cele mai importante dificultati care reprezinta cauza congestiei urbane, potrivit primarului Gabriela Firea sunt:
–  Lipsa centurii rutiere la 4 benzi, lucrare intarziata nepermis de catre Min Transporturilor, in ultimii ani
–  lipsa centurii feroviare complete si functionale ceea ce duce la blocaje in trafic, poluare si genereaza pierderi economice grave.
–  lipsa unui aeroport in sudul Capitalei
–  nefinalizarea Canalului Dunare-Bucuresti
–  administrarea (exploatarea) metroului este la Ministerul Transporturilor. In toate capitalele lumii metroul este transport local, gestionat de Autoritatea locala dar subventionat de stat
–  intarzierea extinderii Aeroportului international Bucuresti-Baneasa si a dezvoltarii unui HUB de transport marfuri in jurul acestuia
– intarzierea construirii autostrazii Pitesti-Sibiu
– lipsa unui plan integrat de dezvoltare a clusterului de la Magurele asumat de toate autoritatile si de guvern, pe termen mediu si lung
Prioritati pentru regiunea Bucuresti ¬ Ilfov, in viziunea primarului Gabriela Firea:
1. Conectarea Bucurestiului prin aeroport si structura sa de cai ferate si drumuri  la reteaua trans-europeana de transport TEN-T  si la localitatile din zona Dunarii;
2. Dezvoltarea Aeroportului International Henri Coanda ca principala poarta aeriana internationala din S-E Europei, cu potential de dublare a capacitatii de functionare, de pasageri si marfa;
3. Finalizarea Soselei de centura a Bucurestiului pentru a facilita mobilitatea a peste 3 milioane de cetateni ce locuiesc si tranziteaza aceasta regiune;
Sursa: Hotnews.ro

Transport

Contract semnat pentru reabilitarea a 18 kilometri de linii de tramvai in Capitala

Publicat

on

Reabilitarea liniilor de tramvai 40, 27, 19, 36 și 23 din Capitală, are trec pe Bd. Theodor Pallady, Bd. 1 Decembrie, Bd. Basarabia, Calea Călărașilor, Bd. Corneliu Coposu, inclusiv Bucla Complex Titan, poate începe.

Nicușor Dan a anunțat că a fost atribuit contractul pentru refacerea tronsonului de 18 kilometri cu cale dublă de rulare.

Inițiativa face parte din proiectul amplu de reabilitare a aproximativ 50 km de infrastructură de tramvai din Capitală, potrivit primarului general.

Advertisement

Porr Construct este firma căreia i-a fost atribuit contractul de reabilitare al liniilor de tramvai, conform reprezentanților Municipalității, citați de Club Feroviar.

Subcontractanți declarați sunt firmele IMSAT, Elektra Invest, Rotermit, Compania Municipală Iluminat Public București.

Săptămâna trecută, proiectul modernizării liniei 40 a fost votat în Consiliul General și are o valoare de aproape 19 milioane de euro.

Advertisement
Continue Reading

Transport

Primele troleibuze solaris au început să circule în București

Publicat

on

Cincisprezece troleibuze Solaris din cele 100 achiziţionate de Primăria Municipiului Bucureşti au fost puse în circulaţie pe străzile Capitalei, anunţă sâmbătă primarul general, Nicuşor Dan. ”15 troleibuze Solaris din cele 100 achiziţionate de Primăria Municipiului Bucureşti sunt de azi în circulaţie pe străzile Capitalei.

Până la 1 martie vor fi 30 de troleibuze în circulaţie.

Potrivit sursei citate, troleibuzele Solaris au o lungime de 12 metri, aer condiţionat, rampă de acces pentru pasagerii cu mobilitate redusă, podea coborâtă, prize pentru încărcarea dispozitivelor mobile ale călătorilor, computer de gestiune management vehicul cu funcţii GPS şi comunicare online, sistem de informare audio-video şi sisteme de numărare a călătorilor.

Totodată, aceste troleibuze au o autonomie de 20 kilometri, având funcţia de autobuz pe trasee neelectrificate, iar conectarea/deconectarea la/de la reţeaua electrificată se face autonom, din cabina şoferului, arată Nicuşor Dan pe Facebook.

Advertisement

Pentru achiziţia celor 100 de troleibuze, Primăria Municipiului Bucureşti a obţinut fonduri nerambursabile de la Administraţia Fondului pentru Mediu.

Continue Reading

Transport

Tentativă de sinucidere la stația de metrou Orizont

Publicat

on

Tentativă de sinucidere, luni dimineață, la stația de metrou Orizont din Drumul Taberei. Persoana a fost salvată de angajații Metrorex, este conștientă și va fi transportată la spital pentru investigații. 

Circulaţia trenurilor de metrou a fost reluată în condiţii normale, transmite Metrorex.

„În jurul orei 08:15, în stația de metrou Orizont, pe direcția Valea Ialomiței a avut loc o tentativă de suicid. În acest moment circulația trenurilor a fost reorganizată și se circula alternativ între stațiile Eroilor – Orizont pe linia 1”, a transmis anterior compania.

„Personalul Metrorex a anunțat SMURD pentru intervenție. Conform procedurilor interne, organele abilitate împreună cu Metrorex vor deschide o anchetă de cercetare pentru a se stabili împrejurările în care s-a produs evenimentul. Vom reveni cu detalii referitoare la circulația trenurilor”, a adăugat sursa citată.

Conform procedurilor interne, organele abilitate împreună cu Metrorex vor deschide o anchetă pentru a se stabili împrejurările în care s-a produs evenimentul, au precizat reprezentanții companiei.

Din primele informații, se pare că este vorba despre un bărbat, în vârstă de 47 de ani.

”În această dimineață, 5 februarie 2024, în jurul orei 08.30, polițiștii Direcției Generale de Poliţie a Municipiului București – Brigada de Poliţie pentru Transportul Public – Serviciul de Politie Metrou, au fost sesizați, prin sistem 112, cu privire la faptul că, într-o stație de metrou, din Sectorul 6, o persoană s-ar fi aruncat în fața trenului, în timp ce acesta intra în stație.

La fața locului s-au deplasat cu operativitate polițiștii Serviciului Metrou, fiind identificată persoana în cauză, un bărbat, în vârstă de 46 de ani.

De asemenea, un echipaj de prim ajutor i-a acordat bărbatului primele îngrijiri medicale, acesta fiind transportat la un spital pentru îngrijiri de specialitate.

Cercetările sunt continuate de către Brigada de Poliţie pentru Transportul Public – Serviciul de Politie Metrou, în vederea stabilirii situației de fapt și a împrejurărilor în care a avut loc evenimentul”, anunță DGPMB.

Continue Reading

La mare cautare

Copyright © 2012 Bucurestiul.ro