Intra in contact cu noi

Turist

Fântânile din Piaţa Unirii se redeschid în 20 septembrie cu un spectacol multimedia şi un concert simfonic

Publicat cu

pe

Fântânile din Piaţa Unirii, care au fost reabilitate şi modernizate, se vor redeschide în 20 septembrie, printr-o reprezentaţie a Orchestrei Simfonice Bucureşti şi cu un spectacol multimedia, anunţă Primăria Capitalei. Fântânile din Piaţa Unirii vor oferi vizitatorilor show-uri multimedia în fiecare vineri, sâmbată şi duminică, în intervalul orar 20.00-21.00, atât cât vremea o va permite, potrivit municipalităţii, scrie News.ro.
Primăria Capitalei spune că spectacolul inaugural intitulat „Simfonia Apei” va începe la ora 20.00, la scena montantă în Parcul Unirii, pe acordurile Orchestrei Simfonice Bucureşti, sub bagheta dirijorului Tiberiu Soare, alături de pianistul Ştefan Doniga şi de dansatorii Ana Vişan şi Bogdan Iacob din cadrul „Gigi Căciuleanu Dance Company”. De la ora 21.00, bucurestenii prezenţi la eveniment vor putea asista la „un adevărat regal artistic, conceput astfel încât să ducă vizitatorii într-o călătorie prin 7 lumi care vor vorbi despre România – lumea apei, a focului, a pământului, a aerului, lumea vegetală şi lumea Centenarului, toate prefatate de lumea astrală”.

„Mă bucur că exact înainte de începerea Zilelor Bucureştiului, eveniment prin care se aniversează 559 de ani de la prima atestare documentară a Bucureştiului, precum şi împlinirea a 100 de ani de la Marea Unire, unul din reperele Capitalei României – fântânile din Piaţa Unirii – se redeschid, după un proces de modernizare şi reabilitare derulat de ApaNova. În urma modernizării, fântânile din această zonă vor deveni un punct central de atracţie urbană, ce va oferi bucureştenilor şi turiştilor spectacole de apă, lumini şi muzică”, spune primarul Capitalei, Gabriela Firea.

Firea reaminteşte că reabilitarea şi modernizarea celor 17 fântâni arteziene este o obligaţie prevăzută în contractul de concesiune încheiat între municipalitate şi Apa Nova Bucureşti, reabilitarea fântânilor făcând parte dintr-un program din fonduri proprii Apa Nova, cu o investiţia iniţială estimată la 7 milioane de euro.
Potrivit municipalităţii, toate echipamentele au fost instalate în bazinele şi structurile deja existente, elementul sculptural central fiind păstrat şi integrat în noul design. Fântâna centrală din Piata Unirii are integrate patru „ecrane de apă” orientate spre cele patru puncte cardinale, menite să creeze o platformă multimedia imensă pentru videoclipuri, dar şi proiecţii laser, dispunerea ecranelor de apă oferind un efect tridimensional unic în Europa. Acum, sistemul monitorizat complet digital permite controlul oricărei unităţi individuale din intregul complex de 44 de fântâni independente dispuse pe o distanţă de 1,4 kilometri, de la Piaţa Alba Iulia până la Piaţa Constituţiei.
Primăria Capitalei mai spune că după modernizare, începând cu 28 septembrie, fântânile din Piaţa Unirii vor oferi vizitatorilor show-uri multimedia în fiecare vineri, sâmbată şi duminică, în intervalul orar 20.00-21.00, atât cât vremea o va permite.

„Caracteristicile deosebite ale noilor fântâni sunt rezultatul experienţei şi expertizei internaţionale a echipelor şi companiilor implicate în dezvoltarea sa. Compania germană OASE, recunoscută la nivel internaţional în materie de divertisment cu apă, a furnizat echipamente şi a implementat tehnologii de ultimă generaţie, unice în Europa. De asemenea, arhitecţii proiectului au reinterpretat pentru noul design al ansamblului de fântâni tema Marii Uniri, introducând, în plus, elemente care fac trimitere către horă, alfabetul chirilic şi ceramica cucutenilor”, mai spune Primăria Capitalei.

Reclama

Turist

BAT Romania lanseaza provocarea turistilor: ”Vara asta, lasa doar urme pe nisip, nu ambalaje”

Publicat cu

pe

Ziua Internationala a Mediului este celebrată pe 5 iunie si coincide cu inceputul noului sezon estival. BAT Romania demareaza in cadrul platformei Alege Asumat un Oras Curat o noua campanie de constientizare a faptului ca gesturile individuale simple pot avea un impact semnificativ asupra mediului inconjurator. Astfel, noua campanie indeamna turistii la eco-responsabilitate in timpul vacantelor si la mentinerea curateniei apelor si pe plaje, cu mesaje precum: “Vara asta, lasa doar amintiri la mare, nu deseuri” sau „Vara asta, lasa doar urme pe nisip, nu ambalaje,” amplasate pe Autostrada Soarelui, dar si prin mijloace de comunicare media si online.

Sute de mii de turisti isi petrec anual vacantele de vara pe litoralul romanesc, iar in urma lor ramane si o cantitate semnificativa de deseuri, de cateva zeci de tone, potrivit datelor autoritatilor centralizate de o organizatie de profil*. Potrivit celor mai recente date oficiale**, cel mai frecvent intalnite tipuri de deseuri monitorizate pe plajele Romaniei sunt cele din polimeri artificiali (peste 85%), urmate de cele din metal, sticla/ceramica, cauciuc, hartie/carton, textile si lemn procesat. Totodata, pe litoralul romanesc se regasesc si deseuri plutitoare sau in mare, precum cele metalice, de plasa, textile, din lemn sau sticla.  

Campania Alege Asumat un Oras Curat ajunge anul acesta la a 6-a editie, BAT fiind totodata recunoscut de Financial Times ca lider in domeniul combaterii schimbarilor climatice in 2024, pentru al 4-lea an consecutiv. In acest context, campania BAT Romania din acest an se subsumeaza obiectivelor de sustenabilitate ale companiei, prin promovarea unui comportament eco-responsabil la nivel individual, in situatii concrete de zi de zi si care, prin multiplicare, contribuie la construirea unui viitor mai bun.

Reclama

„Litoralul este unul dintre locurile cele mai afectate de deseurile lasate in urma la finalul verii si, de aceea, anul acesta atragem atentia asupra responsabilitatii pe care o avem fiecare dintre noi pentru a pastra curate apele si plajele Romaniei. Grija fata de mediu si comunitate inseamna responsabilitate la nivelul individual al fiecaruia dintre noi si se traduce prin gesturi mici, consecvente si multiplicate la scara larga, sociala. In cadrul BAT ne-am asumat obiectivul de a construi un viitor mai bun pentru consumatorii nostri, dar si pentru societatea in care traim si ne dorim ca tot mai multi oameni sa inteleaga responsabilitatea alegerilor individuale si relevanta gesturilor simple, repetitive si a impactului pe care acestea il au pentru viitor,” declara Ileana Dumitru,  Director Relatii Externe al Ariei Europa de Sud-Est, BAT.

In cadrul platformei Alege Asumat un Oras Curat, BAT Romania deruleaza in fiecare an campanii de responsabilitate sociala privind protectia mediului inconjurator, cat si pentru constientizarea importantei politicilor comerciale corecte si responsabile si preventiei accesului minorilor la produse cu tutun si nicotina.

Cei peste 3.000 de angajati ai BAT in Romania contribuie in fiecare an la multiplicarea mesajelor de constientizare a importantei gesturilor individuale simple, cu impact major pentru mediu si societate. Anual, entitatile BAT Romania deruleaza initiative interne precum campanii de donare de sange, de colectare selectiva, donatii de textile pentru reutilizare si reciclare sau actiuni de plantare si impadurire. Anul acesta, angajatii BAT Romania au plantat peste 5.000 de copaci, contribuind astfel la regenerarea ecosistemului din judetul Calarasi. Totodata, recipientii pentru bauturi din plastic sau carton utilizati la birou de angajatii BAT Romania au fost inlocuiti anul acesta cu cani ceramice, pentru incurajarea reutilizarii si reducerii deseurilor, astfel reducandu-se peste 2 tone de deseuri anual***.     

Sustenabilitatea, in centrul afacerii BAT

Cu o viziune circulara asupra abordarii de sustenabilitate, ce vizeaza intreg ciclul de viata al produselor sale, din 2021 BAT Romania a lansat si un program national de colectare pentru reciclare a versiunilor anterioare glo, dispozitivul de incalzire a consumabilelor din tutun si plante din portofoliul companiei. In anul 2022, programul a fost extins pentru colectarea dispozitivelor BAT de vapat. In prezent, la nivel national sunt active peste 360 de puncte de colectare a dispozitivelor electronice BAT, iar pana in prezent au fost colectate peste 155 de mii de dispozitive. 

Reclama

BAT si-a inceput calatoria in domeniul sustenabilitatii in urma cu peste 20 de ani, cu rezultate recunoscute de prestigioase institutii la nivel international, precum Dow Jones Sustainability Index sau Financial Times, care in 2024 a inclus BAT, pentru al patrulea an consecutiv, pe lista liderilor in domeniul combaterii schimbarilor climatice, pentru rezultatele remarcabile privind reducerea emisiilor de carbon. Recent, compania a publicat raportul anual combinat privind performanta de business si in domeniul sustenabilitatii pentru anul 2023, prin care evidentiaza progresul obtinut in atingerea obiectivelor sale de sustenabilitate

Continua sa citesti

Stirile Zilei

Municipiul București intră în finala competiției ”Destinația Anului 2024”

Publicat cu

pe

Municipiul București intră în finala competiției Destinația Anului 2024, la categoria ”Orașe care inspiră”, iar Proiectul cultural ”Străzi deschise – București, Promenadă urbană” este finalist la categoria ”Atracții cultural-educative”.
Destinația Anului, cea mai importantă competiție autohtonă pentru promovarea turismului din România, se desfășoară în acest an în perioada 15 martie – 21 mai, pe platforma web destinatiaanului.ro și aliniază la start cele mai frumoase obiective turistice naționale.
Conform regulamentului competiției, în perioada 16 martie – 14 aprilie, în urma voturilor juriului alcătuit din specialiști în marketing și turism, manageri, jurnaliști și lideri de opinie, Municipiul București și programul cultural ”Străzi deschise – București, Promenadă urbană” au intrat în finala competiției.
În data de 21 mai 2024 vor fi desemnați câștigătorii în cadrul Galei de Premiere care va avea loc la București.
Voteati pentru municipiul București și programul cultural Străzi deschise – București, Promenadă urbană pe destinatiaanului.ro .
Continua sa citesti

Turist

Marea Britanie, SUA, Bulgaria, Germania, Italia – De unde vin cei mai multi turisti straini in Bucuresti

Publicat cu

pe

Turiştii din Marea Britanie, SUA, Bulgaria, Germania, Italia, Grecia şi Israel au accesat cel mai des Visit Bucharest, platforma dedicată promovării Bucureştiului în limba engleză, din 1 ianuarie până în 15 decembrie 2023, potrivit unei analize, potrivit news.ro.

Analiza a fost efectuată pe 355.000 de căutări specifice pe platforma web şi peste 5 milioane de accesări ale postărilor de pe conturile sociale asociate.

Dacă Marea Britanie şi Statele Unite nu constituie o surpriză, acestea regăsindu-se anual în topul ţărilor din care se efectuează căutări relevante despre atracţiile turistice din Bucureşti, Bulgaria este o ţară care a început să genereze căutări consistente relativ recent, intrând în Top 3 pe întregul an.

Ce caută despre Bucureşti turiştii străini după ţara de provenienţă

Reclama

Turiştii britanici au căutat cel mai mult: Bucharest Christmas Market, Bucharest Therme, Bucharest Fountain Show – Spectacolul Fântânilor Arteziene

Turiştii americani au căutat cel mai mult: Locaţiile din Bucureşti unde s-a filmat serialul „Wednesday”, Mâncăruri tradiţionale româneşti, Ghidul online al Bucureştiului

Turiştii bulgari au căutat cel mai mult: Pieţe de Crăciun în Bucureşti, Concerte şi festivaluri în Bucureşti, Unde pot petrece Revelionul în Bucureşti

Reclama

Turiştii greci au căutat cel mai mult: Pieţe de Crăciun în Bucureşti, Ghidul online al Bucureştiului, Evenimentele din Bucureşti

Ce atracţii din Bucureşti au căutat online turiştii străini în 2023

Cele mai căutate atracţii (inclusiv sezoniere) şi obiective turistice: Spectacolul fântânilor arteziene – Simfonia Apei, Centrul Vechi, Palatul Parlamentului, Bucharest Christmas Market – Piaţa/Pieţele de Crăciun Bucureşti, Ateneul Român

Reclama

Cele mai căutate muzee: Casa Ceauşescu (Palatul Primăverii), Muzeul Grigore Antipa, Muzeul Ţăranului Român, Muzeul Naţional de Artă, Muzeul Satului

Cele mai căutate evenimente: Open Streets 2023, Garden of Lights – Grădina Botanică, Street Food Festival, Red Bull Flugtag, iMapp Bucharest

Cele mai căutate festivaluri şi concerte: Concertul Guns’N Roses, Summer in the City Festival, Concertul Depeche Mode, Concertul David Garrett, Saga Festival

Reclama

Cele mai căutate tururi cu ghid: Turul ”Calea Victoriei”, Turul ”Atracţii ale Comunismului”, Turul ”Piaţa Universităţii – Piaţa Unirii – Centrul Vechi”, Turul ”Strada Kiseleff – Piaţa Victoriei”

Cele mai interesante fraze folosite de către turiştii străini în căutările online în 2023:

”Care sunt evenimentele din Bucureşti din acest weekend”
”Care sunt mâncărurile tradiţionale româneşti”
”Care sunt locaţiile unde s-a filmat serialul Wednesday de pe Netflix”
”Unde pot găsi artă stradală în Bucureşti”
”Pub-uri unde se pot viziona meciuri de fotbal în Bucureşti”
”Unde este piaţa de vechituri din Bucureşti”
”Unde pot face shopping în Bucureşti”
”Edificii comuniste în Bucureşti”

Reclama

Cele mai căutate destinaţii pentru excursii de o zi cu plecare din Bucureşti: Castelul Bran, Constanţa, Braşov, Castelul Peleş.

Continua sa citesti

La mare cautare

Copyright © 2012 Bucurestiul.ro