Intra in contact cu noi

Transport

Gabrielei Firea i-au luat sase luni sa DESCOPERE ceea ce tot Bucurestiul stia de ani de zile!

Publicat cu

pe

Din cele 176 de intersectii introduse in sistemul inteligent de management al traficului, in acest moment functioneaza doar 120, au anuntat vineri reprezentantii Primariei Capitalei. HotNews.ro si alte institutii de presa scriu de peste un an despre proasta functionare a acestui sistem, fara ca situatia sa se imbunatateasca. Primarul general, Gabriela Firea, a declarat vineri ca nu poate da un termen pentru remedierea situatiei care ii scoate din minti pe soferii prinsi in traficul infernal din Bucuresti.
Situatia nu s-a imbunatatit din luna mai a acestui an, cand din cele 171 de intersectii introduse in sistem la vremea respectiva, functionau doar 124, potrivit datelor furnizate de Primaria Capitalei la vremea respectiva, la solicitarea HotNews.ro. Reamintim ca din vara lui 2015, timp de mai bine de jumatate de an, sistemul nu a functionat deloc, dupa aceasta perioada fiind repus in functiune treptat.

„In Bucuresti sunt 434 de intersectii. Sunt inrolate in centrul de management al traficului 176 de intersectii . Din 176 – functioneaza 120 de intersectii. Din cele 1.103 bucle inductive la nivel de Bucuresti, ieri erau nefunctionale 450, aproape jumatate. Monitorizate video sunt doar 60 de intersectii si pot afisa imagini pe monitoarele din centru doar 20. Pentru restul trebuie sa intram pe calculatorul care utilizeaza softul sa vedem imaginile”, a declarat Cristian Stroe, consilierul primarului general Gabriela Firea pe aceasta problema, in cadrul unei conferinte de presa ce a avut loc vineri la centrul de management al traficului.

La conferinta de presa au participat: primarul Gabriela Firea, directorul Administratiei Strazilor, Alin Vieru si directorul UTI, compania care opereaza sistemul, Claudiu Balan.

Intersectiile cu semafoare inteligente in Bucuresti:

Imagine
Claudiu Balan, director UTI, compania care se ocupa de mentenanta sistemului, a declarat ca defectiunile au aparut din cauza lucrarilor la retelele edilitare, in timpul interventiilor taindu-se buclele de inductie care transmit date catre centrul de comanda. In plus, acesta spune ca desi exista un contract cadru pentru mentenanta sistemului, nu s-au semnat contracte subsecvente, astfel ca practic nu exista in acest moment niciun contract de mentenanta.Primarul general al Capitalei, Gabriela Firea, a declarat ca s-a ajuns in aceasta situatie deoarece la Administratia Strazilor Bucuresti, institutie din subordinea Primariei Capitalei care se ocupa de sistemul inteligent de management al traficului, nu exista o persoana specializata pe aceasta probleme care sa evalueze daca banii ceruti de UTI pentru mentenanta se justifica sau nu.

„Din punctul meu de vedere, cred ca lucrurile pot sa fie imbunatatite si vrem sa facem acest lucru prin faptul ca in bugetul de anul viitor vom asigura o sursa de finantare mai importanta pentru monitorizarea traficului. Asa cum stiti, din 434 de intersectii, doar 176 sunt conectate, dar nici macar acestea nu functioneaza, ci un numar mult mai mic. Aceasta este una dintre explicatiile pentru care traficul in Capitala este sufocat, dincolo de celelalte aspecte care tin de realizarea parcarilor, de autobuzele RATB care trebuie sa fie intr-un numar mai mare si banda unica pentru RATB. Contractul de mentenanta a fost semnat initial la sfarsitul anului 2010, dar a devenit functional la inceputul anului 2011. In 2014, dupa finalizarea primei parti a contractului, care a fost in jur de 17 milioane lei plus TVA, s-a aditionat contractul-cadru pentru inca 3 ani, urmand sa se finalizeze la sfarsitul anului 2017, valoarea fiind de circa 57 milioane lei. Pe luna, Primaria Capitalei plateste 90-100.000 de euro pentru functionarea acestui centru de management al traficului. Mi-as dori ca de anul viitor si vom face acest lucru posibil, sa fie o suma mai mare, dar ea sa se vada si intr-o performanta a acestei activitati. Ce am aflat si m-a surprins este ca la Administratia Strazilor nu este o persoana sau persoane care sa se priceapa la acest tip de activitate si sa tina o legatura corecta cu reprezentantii companiei pentru a face solicitarile necesare derularii in bune conditii a acestui contract”, a explicat Gabriela Firea.

Intrebata cand va remedia situatia, Gabriela Firea a declarat ca nu poate avansa un termen, dar ca va avea o sedinta saptamana viitoare, cu cei implicati, pentru a stabili un calendar. Aceasta a spus ca inca nu a gasit un specialist la Administratia Strazilor sa se ocupe de aceasta problerma.

Reclama

„Vom avea o sedinta saptamana viitoare si vom vedea in ce masura, intr-un timp scurt, sa se poata corela toate aceste intersectii si daca mai este nevoie de anumite aspecte care trebuie prevazute in contractul de menenanta care teoretic este, dar practic nu s-a aplicat. Nefiind specialisti la Administartia Strazilor, cu aceasta specializare, intotdeauna si-au pus intrebarea daca sunt necesare acele lucrari sau nu. Deocamdata il am pe dl consilier, este din noua echipa, a descoperit si toate aceste probleme, scopul fiind de a remedia. (…) Cred ca in urmatoarea perioada trebuie sa discutam cu reprezentantii companiei, cu contractul in fata”, a declarat Gabriela Firea.

Edilul spune ca trebuie facuta o anliza a situatiei, un necesar ce trebuie inlocuit, dar ca este mai simplu sa cumperi echipamente noi, decat sa le modernizezi pe cele vechi.
„Este nevoie de o sala mai mare, peretele mai generos, sa vedem in timp real toate intersectiile pe monitoare. Trebuie corelat softul si hardul, iar aceasta aparatura este uzata in acest moment. Ce m-au informat specialistii, este mai scump acum sa repari aceasta aparatura decat sa iei una noua. In primul rand terebuie sa stim exact care este necesarul, el trebuie sa se refere la toate intersectiile din capitala. Vom previziona in bugetul pe anul viitor o suma care sa acopere aceasta necesitate, iar centrul de management al traficului sa fie cu adevarat un centru care sa fluidizeze traficl din capitala si nu doar sa existe la parametrii de acum 10 ani de zile, cu aparatura invechita si cu monitoarele pe care le vedeti ca nu mai sunt de ultima generatie si nu sunt corelate cu toate calculatoarele. Vom discuta si negocia cu reprezentantii companiei care deruleaza acest contarct si care este in vigoare pana la finalul anului viitor”, a mai spus Firea.
Directorul Administratiei Strazilor Bucuresti, Alin Vieru,  spune ca exista totusi un contract pentru interventii punctuale, pentru toate intersectiile semaforizate din Bucuresti.
„In decursul acestui an, am avut un contract de servicii de mentenanta pentru cele 434 de intersectii, UTI a intervenit si le-a verificat. S-au dat niste rapoarte cu deficientele constatate, dar din cauza ca nu avem o persoana specializata care sa si verifice cele raportate de UTI, ele au fost date intr-un contract de reparatii in masura in care colegii nostri ne-au putut aduce la cunostinta ca acele echipamente sunt defecte. A mai fost si un contract de reparatii, derulat  in paralel cu cel de service care s-a desfasurat in prima jumatate a anului, iar in momembntul de fata, avand un contract de service incheiat, in a doua jumatate am mers pe un program de interventii punctuale, in momentul in care s-a stricat ceva, UTI vine, constata si ne aduce la cunostinta care este defectiunea”, a explicat acesta.

Despre sistemul de management al traficului si problemele pe care le are

Sistemul de management al traficului nu functioneaza din vara anului 2015.  Realizarea Sistemului de Management al Traficului din Bucuresti a facut parte din programul multisector pentru Bucuresti, program finantat printr-un imprumut de la BERD, si a costat circa 20 milioane de euro. Sistemul din Trafic a fost instalat in perioada 2007 – 2009.
Fluxurile de trafic sunt coordonate prin intermediul Centrului de Control a municipalitatii care dispune de echipamente de cea mai inalta tehnicitate, fiind unul dintre cele mai performante din Europa.
Zona initiala de implementare pentru acest proiect a fost inelul principal de circulatie si axa Nord-Sud a orasului, cu un total de 100 intersectii. Ulterior, printr-o extensie a proiectului, s-au mai integrat pana la 171 de intersectii.
Intr-un raport intermediar al Planului Mobilitate Urbana Durabila Regiunea Bucuresti-Ilfov finantat de BERD sunt dezvaluite mai multe probleme legate de sistemul de management al traficului. Cea mai importanta este ca din cele 271 de intersectii echipate cu senzori pentru monitorizarea traficului, doar 170 sunt legate la sistem.
” Sistemul de management al traficului din Bucuresti (SMTB) a fost implementat de compania romaneasca UTI intre 2007 si 2009. Initial, sistemul acoperea 96 intersectii, dar a fost extins pe parcursul ultimilor ani, pentru a acoperi astazi aproximativ 271 intersectii din cele 450 de intersectii semaforizate din oras. Dintre aceste 270 intersectii, aproximativ 170 sunt conectate la Centrul de Control, in vreme ce restul nu sunt conectate.  Cele 170 de intersectii care sunt conectate la sistem (printr-o retea de fibra optica) au antene si sistem de detectare video, iar sistemul are capacitatea de a adapta timpii de semaforizare. Cele 100 de intersectii neconectate au doar detectori de trafic, iar putine dintre ele au planuri pentru modificarea fazelor de trafic. Planurile pentru modificarea fazelor de semaforizare pot fi schimbate numai cu aprobare de la Primarie. Datele inregistrate pot fi descarcate de la intersectiile neconectate, dar nu exista informatii in timp real despre avariile de sistem”, se arata in raport.
O alta problema este ca „nu exista interventie live in program”, neexistand ingineri de trafic care sa poata face acest lucru, iar contractul de mentenanta a sistemului a expirat.

„In timp ce sistemul a fost proiectat pentru interventia in timp real, implementarea limitata si lipsa intretinerii au condus la utilizarea sistemului pentru gestionarea punctuala a incidentelor. Desi este o companie privata si, prin urmare, nu se afla intr-o pozitie decizionala cu privire la sistemul de transport, compania are o pozitie foarte puternica in gestionarea traficului (…) In prezent, contractul de intretinere este expirat, si astfel SMTB nu ofera serviciile pe care trebuie sa le furnizeze. (…) Informatiile de mai sus implica faptul ca prezentul SMTB poate fi „prea sofisticat” si mare pentru capacitatea profesionala a orasului. Chiar daca nu exista nici o indoiala ca, operat cu resurse profesionale adecvate, acest sistem poate fi utilizat pentru a reduce congestiile de trafic tot mai mari, este necesar sa exploram care este cea mai buna optiune pentru a obtine un centru de control al traficului in Bucuresti”, se arata in raport.

In ceea ce priveste managementul vehiculelor pentru transportului public, numai ~ 300 autobuze au capabilitate de a solicita prioritate la intersectii, dar este neclar in ce masura acest lucru este folosit, este alta problema sesizata in document.
Esecul  sistemului de management al traficului de a funtiona la potentialul sau complet poate fi in principal atribuit urmatoarelor institutii, se arata in raport:
– Departamentului de transport al orasului ii lipseste un numar potrivit de angajati. Exista doar trei angajati in departament si ei trebuie sa se confrunte cu toate problemele de trafic din oras. Ei nu interactioneaza zilnic sau in mod obisnuit cu operatorii de la centrul de control. In plus, personalului departamentului ii lipseste capacitatea profesionala de a administra corespunzator un astfel de centru de control atat de sofisticat.
– SMTB insusi este gazduit la sediul UTI iar personalul care lucreaza acolo este alcatuit numai din operatori care monitorizeaza starea traficului. Nu exista un inginer de trafic la centrul de control si nici personal cu o capacitate profesionala suficienta pentru a utiliza acest sistem la intregul sau potential.
– In plus, contractul de intretinere a SMTB a expirat si nu a fost innoit din cauza lipsei resurselor financiare.
– Numai 300 autobuze sunt echipate cu tehnologia necesara pentru a solicita prioritate, dar deoarece acestea nu sunt alocate pe aceleasi rute, nu exista posibilitatea oferirii de benzi de prioritate pentru autobuzele aflate in intarziere
– Fondurile pentru intretinere lipsesc si mare parte a infrastructurii este deteriorata.

Reclama

Transport

Primele troleibuze solaris au început să circule în București

Publicat cu

pe

Cincisprezece troleibuze Solaris din cele 100 achiziţionate de Primăria Municipiului Bucureşti au fost puse în circulaţie pe străzile Capitalei, anunţă sâmbătă primarul general, Nicuşor Dan. ”15 troleibuze Solaris din cele 100 achiziţionate de Primăria Municipiului Bucureşti sunt de azi în circulaţie pe străzile Capitalei.

Până la 1 martie vor fi 30 de troleibuze în circulaţie.

Potrivit sursei citate, troleibuzele Solaris au o lungime de 12 metri, aer condiţionat, rampă de acces pentru pasagerii cu mobilitate redusă, podea coborâtă, prize pentru încărcarea dispozitivelor mobile ale călătorilor, computer de gestiune management vehicul cu funcţii GPS şi comunicare online, sistem de informare audio-video şi sisteme de numărare a călătorilor.

Totodată, aceste troleibuze au o autonomie de 20 kilometri, având funcţia de autobuz pe trasee neelectrificate, iar conectarea/deconectarea la/de la reţeaua electrificată se face autonom, din cabina şoferului, arată Nicuşor Dan pe Facebook.

Reclama

Pentru achiziţia celor 100 de troleibuze, Primăria Municipiului Bucureşti a obţinut fonduri nerambursabile de la Administraţia Fondului pentru Mediu.

Continua sa citesti

Transport

Tentativă de sinucidere la stația de metrou Orizont

Publicat cu

pe

Tentativă de sinucidere, luni dimineață, la stația de metrou Orizont din Drumul Taberei. Persoana a fost salvată de angajații Metrorex, este conștientă și va fi transportată la spital pentru investigații. 

Circulaţia trenurilor de metrou a fost reluată în condiţii normale, transmite Metrorex.

„În jurul orei 08:15, în stația de metrou Orizont, pe direcția Valea Ialomiței a avut loc o tentativă de suicid. În acest moment circulația trenurilor a fost reorganizată și se circula alternativ între stațiile Eroilor – Orizont pe linia 1”, a transmis anterior compania.

„Personalul Metrorex a anunțat SMURD pentru intervenție. Conform procedurilor interne, organele abilitate împreună cu Metrorex vor deschide o anchetă de cercetare pentru a se stabili împrejurările în care s-a produs evenimentul. Vom reveni cu detalii referitoare la circulația trenurilor”, a adăugat sursa citată.

Conform procedurilor interne, organele abilitate împreună cu Metrorex vor deschide o anchetă pentru a se stabili împrejurările în care s-a produs evenimentul, au precizat reprezentanții companiei.

Din primele informații, se pare că este vorba despre un bărbat, în vârstă de 47 de ani.

”În această dimineață, 5 februarie 2024, în jurul orei 08.30, polițiștii Direcției Generale de Poliţie a Municipiului București – Brigada de Poliţie pentru Transportul Public – Serviciul de Politie Metrou, au fost sesizați, prin sistem 112, cu privire la faptul că, într-o stație de metrou, din Sectorul 6, o persoană s-ar fi aruncat în fața trenului, în timp ce acesta intra în stație.

La fața locului s-au deplasat cu operativitate polițiștii Serviciului Metrou, fiind identificată persoana în cauză, un bărbat, în vârstă de 46 de ani.

De asemenea, un echipaj de prim ajutor i-a acordat bărbatului primele îngrijiri medicale, acesta fiind transportat la un spital pentru îngrijiri de specialitate.

Cercetările sunt continuate de către Brigada de Poliţie pentru Transportul Public – Serviciul de Politie Metrou, în vederea stabilirii situației de fapt și a împrejurărilor în care a avut loc evenimentul”, anunță DGPMB.

Continua sa citesti

Transport

Doua tramvaie s-au ciocnit violent in zona Lizeanu din Bucuresti

Publicat cu

pe

Doua tramvaie s-au ciocnit duminica dimineata, in Sectorul 2 din Bucuresti. Ambii vatmani au fost raniti si au ajuns la spital. Potrivit informatiilor de la Brigada Rutiera, astazi, 24 decembrie a.c, in jurul orei 05:50, Brigada Rutiera a fost sesizata prin apel 112 cu privire la un accident de circulatie care a avut loc la intersectia dintre sos. Stefan cel Mare si str. Lizeanu.

Conducatorul tramvaiului liniei 1 care circula pe sos. Stefan cel Mare dinspre str. Vasile Lascar a intrat in coliziune cu tramvaiul liniei 5 care se deplasa pe sos. Stefan cel Mare dinspre Piata Obor in momentul in care acesta din urma a efectuat virajul la stanga.

In urma accidentului de circulatie a rezultat ranirea ambilor conducatori de tramvaie si a unui calator, care au fost transportati la spital pentru acordarea de ingrijiri medicale.

Conducatorii de tramvaie au fost testati cu aparatul alcooltest, rezultatul indicat fiind 0.

In continuare efectueaza cercetari pentru determinarea cu exactitate a cauzelor si conditiilor in care s-a produs accidentul de circulatie.

Pe durata efectuarii cercetarii la fata locului circulatia tramvaielor pe ambele sensuri de deplasare ale soselei Stefan cel Mare a fost restrictionata.

Continua sa citesti
Reclama
Bani3 ore in urma

Guvernul iar face manevre pe spatele contribuabililor la buget! Marii producători din industria tutunului, susțin taxarea echitabilă a tuturor produselor cu nicotină!

BAT și Philip Morris România, mari producători din industria tutunului, susțin taxarea echitabilă a tuturor produselor cu nicotină și solicită...

Sectorul 13 ore in urma

Surpriză majoră la Sectorul 1! Andrei Florin-Mircea de la Alternativa Dreaptă are 21% în sondaje

Potrivit unui sondaj, dacă duminca viitoare ar avea loc alegeri locale Clotilde Armand (USR PMP FD) ar lua cele mai...

Bucuresti3 ore in urma

Vine vara bine-mi pare! Locurile de joacă din Sectorul 1 se închid! Clotilde Armand nu își asumă…

Primarul Sectorului 1, Clotilde Armand, susține că de luni locurile de joacă din sectorul pe care îl administrează ar putea...

Culturao săptămână in urma

Bucură-te de Zilele Teatrului la Țăndărică

Luna martie este foarte importantă pentru iubitorii de teatru, deoarece cuprinde trei evenimente importante care celebrează această formă de artă,...

Banio săptămână in urma

BAT construiește o companie a viitorului, in care sustenabilitatea are un rol principal!

BAT construiește o companie a viitorului,in care sustenabilitatea are un rol principal iar obiectivele BAT in domeniul sustenabilitatii sunt clare:...

Timp libero săptămână in urma

Avertizări meteo de vreme rea in Bucuresti

ANM a emis, marţi, o informare de vreme rea, cu precipitaţii slabe, dar şi ninsori la munte, însoţite de rafale...

Reclama

La mare cautare