Alstom ameninţă cu suspendarea serviciilor de mentenanţă la metrou începând de luni, din cauză că Metrorex nu i-a achitat facturi de 132 de milioane de lei, unele vechi de aproape un an. Prin urmare, metroul va avea un program de circulaţie redus, adică ar putea circula doar dimineaţa, anticipează şeful Alstom România, Gabriel Stanciu.
„Avem facturi în întârziere la plată de 132 de milioane de lei. O parte sunt din octombrie 2018”, a spus pentru ECONOMICA.NET Gabriel Stanciu, directorul general al Alstom Transport România.
Acesta a explicat că începând de luni s-ar putea asigura doar o treime din serviciul public de transport cu metroul. Cu alte cuvinte, Metrorex va avea program redus, adică metroul ar putea circula doar dimineaţa.
ECONOMICA.NET a transmis o solicitare Metrorex cu privire la avertismentul Alstom. O vom publica imediat ce ne va fi transmisă.
Contractul de mentenanţă a fost încheiat cu Alstom în 2004 şi are o valoare totală de 240 de milioane de euro. Acesta a presupus preluarea de către Alstom a depourilor și uzinei de reparații. De asemenea, prevede ca tuturor trenurilor ieşite din garanţie din parcul Metrorex să li se asigură mentenanţa de către Alstom. Adică inclusiv noilor garnituri cumpărate de Metrorex, după ce acestea ies din perioada de garanţie oferită de constructor. Facturarea se face la numărul de kilometri parcursi de un tren.
Contractul actual pentru serviciile de mentenanţă la metrou expiră pe 31 decembrie 2019, iar Metrorex nu a lansat nici până acum licitaţia pentru un contract nou.
Surse din Metrorex au anunţat că directorul general al companiei Marin Aldea a vorbit cu directorul general al Alstom, Gabriel Stanciu, „şi au concluzionat că serviciile nu se vor suspenda de luni, aşa cum apare în presă, urmând ca împreună să identifice soluţii pentru rezolvarea acestei situaţii”.

Transparenta face diferenta