„Centura Capitalei, la nivel de autostradă este obligatorie a fi construită. Noi stăm în felul următor: din inelul de sud, Constanța, București, Pitești, Sibiu, ieșire spre Nădlac, nouă ne lipsește inelul Bucureștiului, la nivel de autostradă, Sibiu-Pitești și o porțiune de 14 kilometri din Lugoj-Deva. Am reușit în aceste 12 luni să semnăm contractul de execuție și să dăm ordinul de începere pentru primul tronson din Sibiu-Pitești și să semnăm contractul pentru Sibiu-Boița și respectiv pentru Curtea de Argeș-Pitești. Celelalte trei tronsoane sunt pe traiectoria implementării, a declarat ministrul Transporturilor, Lucian Bode, la „Legile Puterii.”

<

„Inelul de sud, cu cei 52 kilometri, l-am găsit contractat. Se lucra la proiectul tehnic, dar întârzia foarte mult. Am impulsionat antreprenorul să vină cu proiectul tehnic, să-l avizăm, ca să dăm ordinul de începere. Astăzi se lucrează pe 16 kilometri, în acestă săptămână intenționăm să dăm ordinul de începere și pentru al doilea tronson de 17 kilometri, în maxim 7-10 zile. Din păcate antreprenorul grec nu a adus proiectul tehnic pe inelul de sud și i-am aplicat o amendă de 1 milion de lei. Sper să vină cu documentația să începă lucrările la începutul anului viitor. Pe nord, suntem în contestații. Din 4 loturi avem un contract semnat, iar celelalte 3 sunt în contestație.”  „ Dar vom finanța lotul de nord din Planul Național de Redresare și Reziliență să îl finalizăm în același timp cu lotul de sud (…) așadar eu cred că în următorii 4 ani Bucureștiul va avea o centură la nivel de autostradă, undeva la 110 kilometri de autostradă, a concluzionat Lucian Bode.  

Ministrul Transporturilor a precizat că pentru  infrastructura de transport sunt alocate aproximativ 9,3 miliarde de euro din cei 30 de milioane din Planul Național de Redresare și Reziliență.