Transport
Ministrul Educației ar vrea orar decalat pentru elevii din București pentru a ușura traficul: “Cred că ar fi o soluție bună”

Ligia Deca a explicat faptul că un orar decalat între unitățile școlare din București ar putea duce la ușurarea traficului din Capitală.
Ministrul Educației a făcut o declarație prin care își manifestă susținerea pentru o eventuală decalare a orarului pentru școlile din București, astfel încât traficul din Capitală să fie ușurat.
”Cu siguranță, cred că ar fi o soluție bună să avem ore de începere diferite pentru unități de învățământ variate, pentru că este clar: presiunea pe infrastructura Bucureștiului este foarte mare. Acest lucru însă se poate întâmpla atunci când nu există presiune pe numărul de schimburi, pentru că altfel se ia în calcul toată perioada zilei disponibilă pentru a putea desfășura activități didactice. Deci, da, am văzut în pandemie ce înseamnă faptul că aveam pauze la ore diferite sau ore de începere diferite și cred că această practică o putem prelua mai ales în municipiile mari, unde există deja un trafic și o aglomerație, în general, și pe mijloacele de transport foarte mare dimineața sau la orele de preluare ale elevilor.”, a spus Ligia Deca pentru o televiziune de știri.
Iulian Cristache, preşedinte la Asociaţia Federaţiilor de Părinţi, susține că o astfel de măsură ar putea avea avantaje și dezavantaje. Marea problemă ar putea să apară în familiile cu 2 sau 3 copii, pentru că în cazul unui orar decalat părinții nu s-ar mai putea împărți.
“Cred că este greu de întrunit consensul, pentru că cu certitudine, la nivelul unei unități de învățământ și în special acolo unde vorbim de mulți elevi și mulți părinți, nu cred că poți mulțumi pe toți, astfel încât să agreeze o astfel de măsură.
Eu cred că putem să facem o analiză pe plusurile și pe minusurile aferente, astfel încât să venim în sprijinul părinților și fiecare să decidă la nivelul unităților de învățământ.
Dacă ne uităm pe plusuri, cred că reducerea congestiei în trafic, în special la nivelul școlilor apropiate, ar fi un lucru benefic.
De asemenea, pentru părinții sau pentru familiile care au mai mulți copii, faptul că trebuie să duci doi sau trei copii la școală având program decalat ar fi și din acest punct de vedere un sprijin, pentru că ar fi imposibil să duci, de exemplu, trei copii în intervalul orar 07:00-08:00, nu ai cum.
La fel, chiar dacă nu pare prea important, un plus de 30 de minute pentru copiii din ciclul primar care pot dormi în plus ar fi de asemenea benefic, dacă unii dintre ei ar începe la 8:30-9:00.
Pe de altă parte, la minusuri cred că putem să ne uităm la modul în care unii părinți pot să-și coreleze programul de lucru cu cel al școlilor, pentru că unii s-ar putea să înceapă la 9:00, unii s-ar putea să înceapă la 8:00.
Și dacă un copil ar trebui dus la 8:30 pentru familia care începe lucrul la 8:00, ar fi practic imposibil, dacă vorbim de copii din ciclul primar, ceilalți din ciclul gimnazial se pot duce singuri la școală.
Pe de altă parte, la nivelul unităților de învățământ, un orar decalat ar însemna o resursă umană suplimentară, pentru că se decalează orarul și atunci ai nevoie de profesori în plus, ceea ce ar însemna o finanțare suplimentară la nivelul Ministerului Educației.
Și ultimul minus pe care eu l-am analizat ar fi în sensul în care un orar decalat spre întârziere ar însemna ca programul propriilor copii care merg la activități extrașcolare (meditații, înot și orice activități sportive) ar trebuie decalat, ceea ce nu s-ar putea cupla cu școala.
Măsura este binevenită, doar că trebuie luată de comun acord la nivelul fiecărei unități de învățământ, nu trebuie la nivelul inspectoratelor școlare.
Fiecare unitate de învățământ, în ședințele cu părinții și consiliile de administrație, poate decide această măsură”, a spus Iulian Cristache, preşedinte la Asociaţia Federaţiilor de Părinţi, miercuri, la o televiziune de știri.
Transport
Efectul autobuzelor si tramvaielor noi: A crescut numarul bucurestenilor care folosesc transportul in comun

Viceprimarul Capitalei Stelian Bujduveanu anunţă că tot mai mulţi bucureşteni aleg transportul public, dovadă fiind faptul că în primele nouă luni ale acestui an s-au vândut 1.767.369 abonamente, informează Agerpres.
Numărul abonaţilor STB a crescut cu 251.688 faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, reprezentând o creştere de 16,61%.
„O veste şi mai bună legată de cifrele STB, în primele 9 luni ale anului, este legată de scăderea numărului de amenzi date pentru neplata călătoriei. Digitalizarea plăţilor şi noile funcţionalităţi din aplicaţiile STB (InfoTB şi YouthTB) au dat rezultate şi gradul de conformare a crescut. Veniturile din activităţile de control au scăzut cu 26,40%, fiind aplicate astfel mai puţine amenzi călătorilor”, scrie Bujduveanu, pe Facebook.
În luna iulie, viceprimarul informa că peste un milion de abonamente STB au fost vândute în primele cinci luni ale anului, cu 213.782 mai multe faţă de aceeaşi perioadă din 2022. Totodată, în primele cinci luni din 2022 STB înregistra 14 milioane de călătorii, iar anul acesta în acelaşi interval numărul lor se cifrează la 17.657.284.
El menţiona că încasările obţinute din activitatea de control, în primele cinci luni ale anului, au scăzut cu 14,82% (s-au diminuat cu 380.400 de lei) faţă de aceeaşi perioadă a anului anterior.
Transport
Primul tren produs de Alstom în Polonia pentru Român ajunge săptămâna viitoare la București

Primul tren produs de Alstom în Polonia pentru a fi livrat României ajunge sâmbătă seară la Curtici, fiind aşteptat în 5 noiembrie la Bucureşti, transmite Autoritatea pentru Reformă Feroviară potrivit news.ro
Primul tren produs de către Alstom pentru a fi livrat României, prin Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF), în cadrul contractului privind achiziţia a 37 de rame electrice pentru servicii de transport feroviar de călători de mediu şi lung parcurs a trecut testele şi inspecţia finală de fabrică şia fost expediat în 29 noiembrie către Bucureşti.
”Trenul este programat să ajungă de la Katowice (Polonia) la Curtici, pentru a face procedurile de intrare în ţară, în seară de 2 decembrie 2023. La Bucureşti este programat să ajungă pe 5 decembrie 2023 şi să înceapă pregătirile din partea furnizorului în vederea livrării oficiale către ARF”, a transmis instituţia.
În prima etapă, după testele statice, trenul va efectua o serie de teste dinamice, pe Inelul de la Făurei al AFER şi pe reţeaua feroviară publică.
După finalizarea tuturor acestor etape şi atingerea momentului în care ARF poate prelua trenul, inclusiv pentru circulaţia cu călători în siguranţă, trenul va fi pus în circulaţie de către CFR Călători, câştigătorul licitaţiei pentru primul contract de servicii publice de transport feroviar de călători atribuit competitiv.
Transport
Umbrarescu a terminat un lot din autostrada de centura a Bucurestiului cu 7 luni mai devreme. Maine e inaugurarea

Lotul 2 al Autostrăzii București Nord ar urma să fie deschis miercuri ora 14 00 sau 15 00, potrivit surselor Economedia.
Deși UMB a terminat lucrarea cu 7 luni înainte de termen, din cei 19 kilometri al lotului dintre DN 1 și DN 2 se va putea circula doar pe 10 kilometri între DN 1 (zona Corbeanca) și Autostrada A 3 București-Ploiești pentru că nu se asigură descărcarea în DN 2, nodul rutier fiind pe lotul 3 Afumați-Pantelimon, deocamdată în etapa de proiectare în cadrul contractului semnat cu un constructor din China. Oficialii din Transporturi au promis că de la sfârșitul anului viitor se va realiza conexiunea și cu DN 2, chinezii urmând să înceapă la primăvară lucrările pentru tronsonul de 2 kilometri lipsă.
Vineri, 24 noiembrie, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu a dat asigurări că lotul UMB va fi deschis săptămâna aceasta, dar nu joi, 30 noiembrie sau vineri, 1 decembrie, Ziua Națională când sunt zile libere și festivități specifice.
- Sectorul 62 săptămâni in urma
Achizitiile din primaria lui Ciprian Ciucu sub lupa DNA! De ce-l sustine Ciucu pe Gadiuta, exclus din USR, fara atributii?
- Imobiliare2 săptămâni in urma
ANALIZĂ: Piața imobiliară a Bucureștiului se prăbușește. Efectele economice sunt mai grave decât se bănuia
- Monden2 săptămâni in urma
Cine moștenește averea actriței Rona Hartner?
- Bucuresti2 săptămâni in urma
Clanul interlop care a speriat Bucurestiul saltat de mascati. A fost luat pe sus și Nuredin Beinur, cunoscut drept „Spaima Litoralului”
- Bucuresti2 săptămâni in urma
Cutremur in Jandarmeria Romana dupa ce o angajată a fost prinsă cu droguri în poșetă
- Sectorul 6o săptămână in urma
Inca un scandal de corputie in primaria lui Ciprian Ciucu! Sef la Serviciul impozite si taxe pe mana cu rechinii imobiliari!
- Stiri Bucuresti actualitate2 săptămâni in urma
Lucrurile au scăpat de sub control în București: Un șofer beat a vrut treacă cu mașina peste polițiști
- Politica2 săptămâni in urma
Nicușor Dan nu se trezește nici în ultima clipă: Decât să muncească mai bine dă Primăria Capitalei PSD-ului și Gabrielei Firea