Connect with us

Transport

Noul director al STB, despre calitatea transportului in Bucuresti: „Să prestezi serviciu public, să ai şi calitate, fără a avea fondurile necesare, e greu”

Publicat

on

Directorul general al Societăţii de Transport Bucureşti (STB), Adrian Criţ, a declarat că doreşte ca mijloacele de transport în comun să fie mai curate, să vină la timp în staţie şi a afirmat că bicicletele ar trebui să circule pe străzi adiacente.

„Ne dorim angajaţi care să aducă calitate serviciului de transport public. Dacă facem o comparaţie între ceea ce înseamnă resursa umană din cadrul STB şi resursa umană din cadrul celorlalte companii de transport, ponderea nu e nici măcar de 1 la 10. Gândiţi-vă la ce înseamnă reducerea programului de transport pentru o companie care în momentul de faţă are are 11.000 de angajaţi. Prin măsurile ce trebuie luate, aproape o zecime trebuie să fie reutilizaţi în altă direcţie, drept urmare, ne dorim predictibilitate şi pentru noi ca societate. Acest lucru trebuie foarte bine trasat în contractul de delegare pentru următorii 10 ani, luând în considerare dezvoltarea transportului public”, a spus Adrian Criţ, luni, la dezbaterea publică a trei proiecte privind delegarea serviciului de transport public în regiunea Bucureşti-Ilfov, potrivit agerpres.ro.

În opinia sa, un contract de delegare trebuie să fie foarte bine negociat, astfel încât să nu aibă sincope şi să poată fi actualizat în funcţie de cerinţele din trafic.

Advertisement

Adrian Criţ este de părere că bicicletele ar trebui să circule pe străzi adiacente.

„Dată fiind infrastructura Bucureştiului şi densitatea care este în Bucureşti (…), e atipic să spui că dezvolţi piste de biciclete pe aceleaşi culoare, pe aceleaşi bulevarde în care trebuie să am şi transport public şi circulaţia vehiculelor şi altor mijloace nemotorizate. Îmi doresc transport cu bicicleta şi cu mijloace nemotorizate, dar poate identificăm alte zone, ştiu eu, străzi adiacente prin care să ajungem la aceeaşi destinaţie”, a spus Adrian Criţ.

Potrivit acestuia, Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public Bucureşti – Ilfov (TPBI) are în prezent datorii către STB de circa 1.260.000.000 de lei.

Advertisement

„Să prestezi serviciu public, să ai şi calitate, fără a avea fondurile necesare, e greu. Avem două eşalonări efectuate, una pentru un an, una pentru cinci ani, dar obligaţiile sunt în continuare presante pentru noi, pe lângă contribuţiile lunare pe care trebuie să le achităm, avem şi eşalonările. Pentru componenta eşalonată pe 5 ani rata e de 7 milioane şi jumătate de lei pe lună, pentru componenta pe 1 an – e de circa 30 de milioane de lei”, a afirmat Adrian Criţ.

Viceprimarul Capitalei Stelian Bujduveanu a menţionat că Municipalitatea are datorii moştenite de pe vremea fostei administraţii către TPBI, care, la rândul său, este datoare la STB. Cât priveşte benzile unice, el a menţionat că experţii vor preciza unde să fie trasate acestea.

Vasile Petrariu, reprezentant a peste 9.000 de salariaţi ai STB în calitate de sindicalist şi consilier municipal PSD, a atras atenţia asupra faptului că STB are specificitatea lui.

Advertisement

El a explicat că structura parcului de vehicule nu este similară cu cea a celorlalţi operatori. Potrivit acestuia, un alt lucru de care nu s-a ţinut cont este dimensiunea parcului circulant.

„Nu s-a luat în calcul atunci când se fac comparaţii că avem peste 11.000 de salariaţi cu o anumită structură. Nu se ţine cont de vechimea parcului (…) S-a dat copy paste şi cei patru operatori au look-uri similare în proporţie de peste 90%, lucru care nu e corect”, a adăugat Petrariu.

Gabriel Rău, consilier municipal USR PLUS, a apreciat obligaţia de afişare în interiorul vehiculelor a posibilităţilor cetăţenilor de a face reclamaţii, însă a propus mai multe detalii, precum aspecte care ţin de dimensiunea şi numărul afişelor de acest tip.

Advertisement

„În acest moment e prevăzută o normă de minim Euro 5 la achiziţia de noi vehicule, dar ne putem imagina că, dacă vorbim pe o perioadă de 10 ani, ar trebui să avem această normă maxim 3-4 ani sau până reuşim să schimbăm vechea flotă integral”, a adăugat Gabriel Rău.

Consilierul municipal USR PLUS Anamaria Gram este de părere că trebuie să existe în contractul de delegare nişte standarde privind curăţenia. „Pe primul punct pentru mine – scăderea costurilor, pe care aş vrea să o atingem prin acel audit tehnico-economic care este prevăzut în contractul de delegare”, a spus Anamaria Gram.

Totodată, ea consideră că programul de circulaţie trebuie să fie afişat în fiecare staţie şi respectat.

Advertisement

Transport

Contract semnat pentru reabilitarea a 18 kilometri de linii de tramvai in Capitala

Publicat

on

Reabilitarea liniilor de tramvai 40, 27, 19, 36 și 23 din Capitală, are trec pe Bd. Theodor Pallady, Bd. 1 Decembrie, Bd. Basarabia, Calea Călărașilor, Bd. Corneliu Coposu, inclusiv Bucla Complex Titan, poate începe.

Nicușor Dan a anunțat că a fost atribuit contractul pentru refacerea tronsonului de 18 kilometri cu cale dublă de rulare.

Inițiativa face parte din proiectul amplu de reabilitare a aproximativ 50 km de infrastructură de tramvai din Capitală, potrivit primarului general.

Advertisement

Porr Construct este firma căreia i-a fost atribuit contractul de reabilitare al liniilor de tramvai, conform reprezentanților Municipalității, citați de Club Feroviar.

Subcontractanți declarați sunt firmele IMSAT, Elektra Invest, Rotermit, Compania Municipală Iluminat Public București.

Săptămâna trecută, proiectul modernizării liniei 40 a fost votat în Consiliul General și are o valoare de aproape 19 milioane de euro.

Advertisement
Continue Reading

Transport

Primele troleibuze solaris au început să circule în București

Publicat

on

Cincisprezece troleibuze Solaris din cele 100 achiziţionate de Primăria Municipiului Bucureşti au fost puse în circulaţie pe străzile Capitalei, anunţă sâmbătă primarul general, Nicuşor Dan. ”15 troleibuze Solaris din cele 100 achiziţionate de Primăria Municipiului Bucureşti sunt de azi în circulaţie pe străzile Capitalei.

Până la 1 martie vor fi 30 de troleibuze în circulaţie.

Potrivit sursei citate, troleibuzele Solaris au o lungime de 12 metri, aer condiţionat, rampă de acces pentru pasagerii cu mobilitate redusă, podea coborâtă, prize pentru încărcarea dispozitivelor mobile ale călătorilor, computer de gestiune management vehicul cu funcţii GPS şi comunicare online, sistem de informare audio-video şi sisteme de numărare a călătorilor.

Totodată, aceste troleibuze au o autonomie de 20 kilometri, având funcţia de autobuz pe trasee neelectrificate, iar conectarea/deconectarea la/de la reţeaua electrificată se face autonom, din cabina şoferului, arată Nicuşor Dan pe Facebook.

Advertisement

Pentru achiziţia celor 100 de troleibuze, Primăria Municipiului Bucureşti a obţinut fonduri nerambursabile de la Administraţia Fondului pentru Mediu.

Continue Reading

Transport

Tentativă de sinucidere la stația de metrou Orizont

Publicat

on

Tentativă de sinucidere, luni dimineață, la stația de metrou Orizont din Drumul Taberei. Persoana a fost salvată de angajații Metrorex, este conștientă și va fi transportată la spital pentru investigații. 

Circulaţia trenurilor de metrou a fost reluată în condiţii normale, transmite Metrorex.

„În jurul orei 08:15, în stația de metrou Orizont, pe direcția Valea Ialomiței a avut loc o tentativă de suicid. În acest moment circulația trenurilor a fost reorganizată și se circula alternativ între stațiile Eroilor – Orizont pe linia 1”, a transmis anterior compania.

„Personalul Metrorex a anunțat SMURD pentru intervenție. Conform procedurilor interne, organele abilitate împreună cu Metrorex vor deschide o anchetă de cercetare pentru a se stabili împrejurările în care s-a produs evenimentul. Vom reveni cu detalii referitoare la circulația trenurilor”, a adăugat sursa citată.

Conform procedurilor interne, organele abilitate împreună cu Metrorex vor deschide o anchetă pentru a se stabili împrejurările în care s-a produs evenimentul, au precizat reprezentanții companiei.

Din primele informații, se pare că este vorba despre un bărbat, în vârstă de 47 de ani.

”În această dimineață, 5 februarie 2024, în jurul orei 08.30, polițiștii Direcției Generale de Poliţie a Municipiului București – Brigada de Poliţie pentru Transportul Public – Serviciul de Politie Metrou, au fost sesizați, prin sistem 112, cu privire la faptul că, într-o stație de metrou, din Sectorul 6, o persoană s-ar fi aruncat în fața trenului, în timp ce acesta intra în stație.

La fața locului s-au deplasat cu operativitate polițiștii Serviciului Metrou, fiind identificată persoana în cauză, un bărbat, în vârstă de 46 de ani.

De asemenea, un echipaj de prim ajutor i-a acordat bărbatului primele îngrijiri medicale, acesta fiind transportat la un spital pentru îngrijiri de specialitate.

Cercetările sunt continuate de către Brigada de Poliţie pentru Transportul Public – Serviciul de Politie Metrou, în vederea stabilirii situației de fapt și a împrejurărilor în care a avut loc evenimentul”, anunță DGPMB.

Continue Reading

La mare cautare

Copyright © 2012 Bucurestiul.ro