Intra in contact cu noi

Transport

Pasajul Unirii intră din nou în renovări capitale! Recent modernizat, aici au avut loc numeroase accidente

Publicat cu

pe

Constructorii încep, miercuri, lucrările de montare a noilor sisteme suplimentare de semnalizare și avertizare în privința regimului de înălțime maxim admis de 3,5 metri, pentru circulația vehiculelor prin Pasajul Unirii.

Primele astfel de lucrări se vor realiza pe axul drumului și vor consta în reconfigurarea zonei mediane a bulevardului Dimitrie Cantemir. Mai exact, pentru început, între sensurile de circulație va fi construit un scuar cu o lățime de aproximativ 1 metru, ce va avea dublu rol. Pe de-o parte, va separa fluxurile de trafic, iar pe de altă parte, va susține fundațiile noilor porți de semnalizare, precum și a celei de gabarit.

Panouri informative de tip LED

Reclama

În perioada lucrărilor, traficul autovehiculelor la intrarea și în interiorul pasajulului va fi restricționat parțial, pe una dintre cele două benzi de circulație, în ambele sensuri de mers.

„Proiectate de către specialiști ai Universității Tehnice de Construcții București și ai Brigăzii de Poliție Rutieră, cu zeci de ani de experiență în domeniul semnalizării și avertizării rutiere și avizate de către Comisia Tehnică de Circulație din cadrul Primăriei Municipiului București, sistemele suplimentare ce vor fi instalate vor fi următoarele:

– noi porți de presemnalizare a înălțimii maxime admise, corelate cu senzori electronici de măsurare a înălțimii, camere video și cu panouri informative de tip LED

Reclama

– noi porți de gabarit, corelate cu noua semnalistică de la sol (înființare de noi scuaruri, benzi de circulație cu sisteme rezonatoare și benzi de circulație speciale pentru scoaterea vehiculelor agabaritice din zona dedicată intrării în pasaj)”, informează Birou Presă al Sectorului 4 al Municipiului București.

Concret, în ceea ce privește sistemele ce vor fi implementate la intrarea în Pasajul Unirii de pe bulevardul Dimitrie Cantemir, prima poartă de presemnalizare va fi montată chiar în apropierea intersecției cu bulevardul Mărășești, la aproximativ 160 de metri în fața porții de gabarit. Această construcție va fi reprezentată de un cadru metalic de forma literei L întoarsă, va purta semne de limitare a înălțimii maxime admise, precum și lanțuri atârnate până la 3,5 metri deasupra carosabilului, cu rol de avertizare sonoră de depășire a gabaritului.

Ca noutate, aceasta va avea în componență camere video și senzori electronici de înregistrare a depășirii de gabarit, care vor transmite informația către cea de-a doua poartă de presemnalizare, ce va fi montată la aproximativ 130 de metri înaintea porții de gabarit. Poarta va avea, pe lângă semnele de limitare a înălțimii, panouri electronice de informare, pe care va fi afișat numărul de înmatriculare al vehiculului cu înălțimea mai mare de 3,5 metri, precum și traseul de urmat de către acesta pentru a ieși de pe benzile de intrare în pasaj.

Reclama

Porți de gabarit la intrarea în pasaj

După primele două porți mai sus-menționate, va fi montată încă una, cu același rol de atenționare în privința limitării de înălțime, dotată cu lanțuri, camere video și senzori, care vor transmite informații referitoare la depășirea înălțimii maxime admise către noua poartă de gabarit, ce va fi montată înainte de intrarea în tunelul rutier.

Construită din metal, cu rolul fundamental de a opri orice vehicul cu o înălțime mai are de 3,5 metri, aceasta va avea, pe lângă indicatoarele clasice cu inscripția limitei de înălțime, panouri de afișaj electronic și semafoare inteligente, care, în baza informațiilor transmise de senzorii porților de presemnalizare, vor afișa culoarea roșie timp de 10 secunde, la detectarea unei depășiri de gabarit. În acest interval, șoferul vehiculului agabaritic va fi avertizat vizual prin intermediul panourilor de tip led să nu-și continue drumul și să utilizeze banda dedicată ieșirii din zona aferentă intrării în pasaj.

Reclama

„Dacă șoferul nu se conformează, vehiculul se va opri propriu zis în poarta de gabarit!”, adaugă sursa citată.

Cât privește sensul de intrare în Pasajul Unirii dinspre Piața Universității către bulevardul Dimitrie Cantemir, pe lângă poarta de gabarit, vor fi montate două porți de presemnalizare a înălțimii maxime admise, similare celor deja descrise.

Sistemul electronic de panouri de avertizare și semafoare ce va fi montat la cele două intrări în pasaj, va putea fi folosit și în cazul unor eventuale situații de urgență apărute în interiorul tunelului rutier (incendii, inundații, accidente etc).

Reclama

Transport

Premieră în București: Staţia de metrou Piaţa Iancului, prima accesibilizată cu benzi speciale şi panouri de semnalistică Braille

Publicat cu

pe

Staţia de metrou Piaţa Iancului este prima staţie accesibilizată în totalitate prin dotarea cu elemente din oţel inoxidabil aplicate pe suprafaţa existentă, cât şi cu panouri de semnalistică Braille, a anunţat, miercuri, Mertrorex.

Lucrările au fost executate în cadrul proiectului „Accesibilizarea staţiilor de metrou în funcţiune pentru persoanele cu deficienţe de vedere”, cod SMIS 2014+ 137971.

Astfel, au fost montate benzi speciale din elemente de oţel inoxidabil (elemente tip „linie” şi elemente tip „punct”), panouri de semnalistică Braille (două panouri de informare generală exterioară, montate la suprafaţă, în dreptul fiecărui acces în staţie; două panouri interactiv de informare generală interioară, montate în vestibulele staţiei).

Reclama

„În cadrul proiectului a fost implementat sistemul de informare Step Hear, dedicată ghidării audio a persoanelor nevăzătoare, care, cu ajutorul tehnologiei Bluetooth şi a senzorilor de proximitate, asigură orientarea în interiorul staţiilor de metrou pentru persoanele cu deficienţe de vedere. Pe tot parcursul derulării proiectului au fost consultaţi reprezentanţii Asociaţiei Nevăzătorilor, care au testat soluţiile de accesibilizare implementate”, susţin reprezentanţii Metrorex.

La acest moment, în reţeaua de metrou, au fost montate elementele direcţionale metalice în 49 de staţii, dintre care 39 staţii au fost finalizate, urmând să fie montate panourile de informare Braille.

În staţiile noi de metrou, dotate din construcţie cu benzi speciale din ceramică: staţiile Jiului, Parc Bazilescu, Laminorului si Străuleşti, legătura cu Terminalul Multimodal, precum şi cele 10 staţii de pe Magistrala 5, vor fi montate doar panourile de informare Braille.

Reclama

Potrivit Metrorex, oportunitatea investiţiei este susţinută prin îndeplinirea condiţiilor europene şi a normativelor naţionale de accesibilizarea a persoanelor cu dizabilităţi în staţiile de metrou.

„Avantajul social al implementării proiectului îl reprezintă asigurarea accesului şi a utilizării metroului pentru persoanele cu deficienţe de vedere în condiţii optime de siguranţă şi confort. De asemenea, prin implementarea rutelor ghidate pentru persoanele cu deficienţe de vedere va putea creşte şi viteza pietonală de deplasare, ceea ce va conduce la creşterea gradului de confort pentru publicul ţintă şi promovarea transportului cu metroul”, au mai spus reprezentanţii operatorului de transport.

Proiectul este cofinanţat din Fondul de Coeziune prin Programul Operaţional Infrastructură Mare.

Reclama
Continua sa citesti

Transport

Pasajul Olteniței – Popeşti-Leordeni se apropie de finalizare. Se deschide traficului in cateva zile

Publicat cu

pe

Pe șantierul Pasajului Olteniței – Popeşti-Leordeni, lucrările de infrastructură sunt în plină desfășurare și se apropie tot mai mult de finalizare, conform declarațiilor făcute de Irinel Ionel Scrioșteanu, Secretar de Stat în cadrul Ministerului Transporturilor.

Pasajul Olteniței – Popeşti-Leordeni se apropie de finalizare

Lucrările includ montarea dispozitivelor de acoperire a rosturilor de dilatație și a stâlpilor de iluminat, precum și montarea structurii de rezistență a scărilor de acces
Pasajul Olteniței – Popești-Leordeni va deschide și cei 3,6 km din Centura București lărgită la 4 benzi, îmbunătățind fluxul de trafic în zonă.

Reclama

Data cea mai probabilă pentru darea în trafic a pasajului – 27 mai

Printre principalele lucrări finalizate până în prezent se numără montarea dispozitivelor de acoperire a rosturilor de dilatație, montarea stâlpilor de iluminat și a lămpilor, precum și montarea punctului de aprindere. De asemenea, s-a finalizat montarea structurii de rezistență a scărilor de acces pe trotuarul pasajului. Un alt aspect important îl reprezintă așternerea stratului de uzură pe Centura București, operațiune realizată în timpul nopții pentru a minimiza impactul asupra traficului.

De asemenea, se desfășoară lucrări de așternere a stratului de bază și stratului de uzură pe DN4, cu devierea temporară a circulației rutiere pe timpul zilei. Pe trotuarele de pe partea stângă a Centurii București și pe ambele părți ale DN4 se așterne stratul de asfalt de tip BA8. Totodată, se montează parapeții pe zona mediană a Centurii București și DN4, pe rampele pasajului.

Reclama

În paralel, se efectuează protecția taluzelor cu pământ vegetal și se sistematizează zona intersecției. Lucrările de infrastructură includ, de asemenea, conectarea gurilor de scurgere de la marginea părții carosabile la conductele de colectare a apelor pluviale de suprafață. Pentru a reduce la minim perturbarea activității societăților comerciale existente, se amenajează accesurile pe Centura București și pe DN4, atât pe timpul zilei, cât și pe timpul nopții, acolo unde nu se poate asigura circulația alternativă.

Irinel Ionel Scrioșteanu: „Odată cu darea în trafic a pasajului Olteniței – Popești-Leordeni, se vor da în trafic și 3,6 km din Centura București lărgită la 4 benzi + 1,6 km modernizați din DN4”.

„Mai mult, continuăm dezvoltarea infrastructurii rutiere și îmbunătățirea conectivității cu o gândire integrată a lucrărilor de la Pasajul Olteniței – Popești-Leordeni, prin demararea unui proiect de lărgire a DN4 la 4 benzi, în colaborare cu Consiliul Județean Ilfov, prin domnul președinte Hubert Thuma și cu Primăria orașului Popești-Leordeni, prin domnul primar Petre Iacob și domnul viceprimar George Adrian Ștefănescu”, a spus liberalul.

Reclama

Secretarul de Stat precizat că „este vorba de proiectul pentru modernizarea DN4 (Șoseaua Olteniței) la 4 benzi, pe sectorul de drum ce traversează orașul Popești-Leordeni, cuprins între Danubiana și intrarea în București, pentru care a fost semnat Acordul de Parteneriat zilele trecute între CNAIR și Primăria orașului Popești-Leordeni”.

Continua sa citesti

Transport

Angajatii de la metrou anunta proteste masive la Ministerul Transporturilor si la sediul Guvernului, incepând de astăzi

Publicat cu

pe

Sindicalistii de la metrou au anuntat proteste, marti si miercuri, fata de imposibilitatea negocierii noului Contract Colectiv de Munca, in care sa fie incluse si majorari de salarii, potrivit Club Feroviar.

„Unitatea” – Sindicatul Liber Metrou nu a publicat niciun comunicat, informatia fiind distribuita de Jandarmeria Capitalei.

Astfel, potrivit sursei citate, in perioada 16-17 mai 2023 (marti si miercuri), in intervalul orar 14,00-15,00, vor avea loc adunari publice de protest organizate de Unitatea – Sindicatul Liber Metrou (USLM). Marti, protestul va avea loc in parcarea din fata sediului Ministerului Transporturilor, pentru ca miercuri el sa se mute la sediul Guvernului Romaniei, in Piata Victoriei.

In urma cu zece zile, in cadrul unei conferinte de presa, secretarul general al USLM, Marian Artimon, a amenintat chiar cu declansarea grevei generale la metrou.

El a aratat ca doar in perioada 2020-2021 peste 2.000 de salariati ai metroului bucurestean au iesit la pensie, iar angajarile nu au fost pe masura plecarilor din sistem. Astfel, in momentul de fata, Metrorex are 5.100 de salariati, iar pentru respectarea instructiilor de serviciu ar fi nevoie de undeva pe la 6.500 de angajati.

„Facem apel la factorii decidenti care trebuie sa aprobe bugetul Metrorex pe 2023 sa faca acest lucru cat mai curand. Au inceput negocierile pentru Contractul Colectiv de Munca 2023-2024 si nu putem negocia nimic daca nu avem resursele financiare asigurate, asa spune legea”, a mai spus Marian Artimon.

Continua sa citesti
Reclama
Bucuresti16 ore in urma

Nicușor Dan: ”Străzi deschise” continuă sâmbătă şi duminică în cartierul Rahova precum şi pe Calea Victoriei

Evenimentul „Străzi deschise” continuă sâmbătă şi duminică în cartierul Rahova precum şi pe Calea Victoriei, iar bucureştenii sunt aşteptaţi să...

Sectorul 63 zile in urma

Ciprian Ciucu: Sectorul 6 are de azi un nou parc, de aproximativ 5 hectare

Parcul Liniei, construit în Sectorul 6 de-a lungul unei foste linii de tren din cartierul Militari, a fost inaugurat joi,...

Timp liber3 zile in urma

Primarul Nicușor Dan anunță patru zile de „Străzi deschise”, în cartierul Rahova

Între 1-4 iunie, bucureștenii și turiștii se bucură de minivacanță cu două trasee pietonale, anunță Primarul Capitalei, Nicușor Dan. Timp...

Transport4 zile in urma

Premieră în București: Staţia de metrou Piaţa Iancului, prima accesibilizată cu benzi speciale şi panouri de semnalistică Braille

Staţia de metrou Piaţa Iancului este prima staţie accesibilizată în totalitate prin dotarea cu elemente din oţel inoxidabil aplicate pe...

Bucuresti5 zile in urma

Descinderi in Bucuresti la un nou fals medic: Umfla buze pe bani grei, desi n-are nicio diploma

La data de 30 mai 2023, poliţiştii Direcției Generale de Poliţie a Municipiului București – Secția 26 Poliție au pus...

Sectorul 65 zile in urma

Util: Primăria Sectorului 6 a oferit 50 de locuri de parcare pentru biciclete

Primăria Sectorului 6 a oferit 50 de locuri de parcare pentru biciclete pe strada Fabricii. ”La începutul lunii am dat...

Reclama

La mare cautare

%d blogeri au apreciat: