Intra in contact cu noi

Sectorul 2

Primarul Sectorului 2, Radu Mihaiu, razboi pe față cu PNL: ”Lansează perdele de fum pentru a acoperi motivul real”

Publicat cu

pe

Coaliția de guvernare seamănă tot mai mult cu o țeavă veche, din care a început să țâșnească apa în tot mai multe locuri. După conflictul major de la Sectorul 1, acum și la Sectorul 2 este război între primarul USR-PLUS, Radu Mihaiu și consilierii PNL. Liberalii nu doresc să voteze noua organigramă propusă de Mihaiu, în timp ce primarul îi acuză de faptul că provoacă artificial conflict în coaliția de guvernare, tocmai pentru a putea ataca această temă în competiția internă din PNL.

”PNL încearcă să acopere jocurile lor politice cu niște argumente subțiri. Lansează perdele de fum pentru a acoperi motivul real – campania lor internă cere să fie scandal în coaliție, să se plângă de partenerii cei “răi”. La Sectorul 2 asta e ridicol.

Am avut până acum un parteneriat onest și clar. PNL are în coordonare multe instituții importante – Poliția Locală, DGASPC, Administrația Piețelor și Centrul Cultural Mihai Eminescu, fix cum ei au cerut. Culmea, ultimele două au trecut deja prin reorganizarea stabilită de comun acord, cu toate voturile noastre. M-aș fi așteptat să continuăm acest demers pe care ni l-am asumat împreună încă din campanie, dar se pare că au alte calcule mai importante în alegerile din partid. Regretabil.

Reclama

Ca lucrurile să fie clare. Voi răspunde punctual la toate reproșurile PNL apărute brusc cu două zile înainte de vot deși în ultimele două luni nu erau o problemă.

1. Suprapunerea de atribuții – e valabilă și în forma actuală a organigramei, ba chiar mai des întâlnită. Singurele atribuții care se mai suprapun sunt cu ADP și Poliția Locală ale căror ROF-uri vor fi actualizate în perioada următoare când și aceste instituții se vor reorganiza. Una din concluziile principale ale auditului Deloitte este că se lucrează atât de ineficient încât implementarea tuturor recomandărilor dintr-un foc ar duce la blocaje. Am ales sa facem această reformare a primăriei în pași succesivi, astfel încât să nu perturbăm activitatea primăriei.

2. Control direct prin Cabinetul Primarului – eu sunt ordonatorul principal de credite. Indiferent de structura primăriei și a subordonatelor, ultima semnătură este tot la mine. Această temă lansată de PNL este falsă.

Reclama

3. Lacune de repartizare organizațională – aici vor trebui să detalieze fiindcă e o formă fără fond. Un fel de “să fie rău, ca să nu fie bine”. Organigrama propusă tocmai asta face, așează direcțiile și serviciile în funcție de domeniul de activitate. Ca să nu mai avem administrativul amestecat cu IT-ul sau biroul de minorități cu fondurile europene. Acum avem multe structuri amestecate pentru a crea posturi de directori inutile. Organigrama supusă la vot tocmai asta face în mod esențial – dezleagă harababura existentă și o așează pe atribuții clare: investițiile la investiții, salubrizarea la mediu, urmărirea contractelor la structurile care gestionează domeniul respectiv, etc.

4. Confuzie creată prin denumirile noilor structuri – e hilar. Nu cred că denumirea unei structuri are mare relevanță. Important e ROF-ul și acolo lucrurile sunt clare.

Nu am reinventat roata cu această reorganizare. Structura propusă a reieșit din auditul Deloitte, coroborat cu rapoartele auditului intern și cu analiza primăriilor care și-au dovedit eficiența.

Reclama

Clujul are doar direcția de asistență socială, serviciul public pentru administrarea obiectivelor culturale, centrul bugetar de administrare creșe, un serviciu de administrat parcări și o creșă în afara primăriei. Oradea are evidența persoanelor, poliția locală, două spitale, un muzeu, clubul sportiv al orașului și câteva companii municipale în afara primăriei. În ambele exemple, investițiile sunt gestionate din aparatul propriu, pentru coerență în eforturi. De asemenea, toate primăriile cu rezultate au structuri clare și compacte. Primăria Sector 2 după reorganizare ar avea 11,52% din resursa umană în aparatul de specialitate. Primăria Cluj are acum 40,64%, iar Oradea 82,36%. Diferențele sunt majore și totuși, PNL mă acuză de centralizare excesivă, deși cei mai cunoscuți primari ai lor au majoritatea resurselor în aparatul de specialitate. E absurd.

Ne vom pune iar la masă și vom discuta. Nu e problemă. Sunt dispus să explic această reorganizare de câte ori e nevoie pentru a fi înțeleasă. Totuși, un lucru e sigur – indiferent de cât de mult se vor opune unii sau alții, principiile care stau la baza acestei organigrame propuse NU sunt negociabile.”, scrie Radu Mihaiu.

Reclama

Sectorul 2

Promisiune electorala? Primaria Sectorului 2 anunta modernizarea Halei de Peste din Piata Obor

Publicat cu

pe

Primăria sectorului 2 a anunțat că va începe lucrările la modernizarea halei de pește, pentru a creşte gradul de confort al cumpărătorilor şi al comercianţilor care îşi desfăşoară activitatea în acest spaţiu. Decizia a fost votată în ultima ședință a Consiliului Local.

”Am hotărât să adaptăm proiectul iniţial de reabilitare a Halei Terminal la cele mai noi standarde europene şi să facem o reconstrucţie mai amplă. Nu ne rezumăm doar la reparații, ci vrem să izolăm termic şi la exterior clădirea, pentru a menține temperatura la un nivel optim în interiorul halei, fără pierderi de căldură, şi implicit, cu un consum mai scăzut de energie”, a transmis Primăria Sectorului 2 într-un comunicat postat pe pagina de Facebook a instituției.

Primăria a mai anunțat că lucrările vor ține seamă și de nevoile persoanelor cu dizabilități.

„Considerăm că fiecare persoană are dreptul la o viaţa independentă, motiv pentru care în Sectorul 2 nu lăsăm pe nimeni în urmă şi accesibilizăm Hala Terminal pentru ca fiecare client să își poată face cumpărăturile fără efort, indiferent de nevoile sale”, se scrie în comunicat.

Vor fi executate reparații atât la interiorul cât și la exteriorul clădirii, vor fi refăcute instalațiile sanitare, electrice și termice, iar hala va fi recompartimentată. Astfel, va fi oprită degradarea imobilului, care va fi readus la standardele optime de utilizare.

Lucrările vor dura 12 luni din momentul începerii lor, iar investiția va fi de aproximativ 1,38 milioane de euro.

„Pentru suprafaţa de 2284.20 mp este necesară o investiţie în valoare totală de 6.902.020,72 lei fără TVA. Proiectul de modernizare va dura 12 luni de la momentul începerii lucrărilor”, mai precizează Primăria Sectorului 2.

Continua sa citesti

Sectorul 2

Campania „Începem Școala Sănătos” – servicii medicale gratuite pentru locuitorii Sectorului 2 din București

Publicat cu

pe

Monica Anisie, președintele Comisiei de Învățământ din Senat și președintele PNL Sector 2, continuă campania „Începem Școala Sănătos”, organizată împreună cu Asociația „Platforma pentru Educație Competitivă” și sprijinită de Organizația Femeilor Liberale a filialei PNL Sector 2.

Între 13 și 15 septembrie, orele 16:00-19:30, toți copiii, dar și însoțitorii acestora vor avea parte de consultații gratuite în specializările: medicină generală, oftalmologie, dermatologie, diabet și nutriți, acestea fiind realizate de către personalul medical al clinicii Noblesse. Evenimentul se află la a doua ediție și obiectivul acestuia este creșterea accesului la servicii de calitate în domeniul sănătății pentru locuitorii Sectorului 2 al Capitalei.

„Începutul de an școlar vine cu multe responsabilități pentru părinți. Eu, ca profesor, dar și ca părinte, înțeleg acest lucru. Cred că fiecare copil trebuie să aibă acces la educație și la servicii de sănătate de calitate. „Începem școala sănătos” este un proiect care îngrijește, dar și educă atât copiii, cât și părinții cu privire la atenția pe care trebuie să o acordăm sănătății. Ca și anul trecut, mă voi bucura să fiu în mijlocul copiilor, părinților și bunicilor. Împreună putem găsi răspuns preocupărilor cu privire la începutul noului an școlar. Mulțumesc pe această cale cadrelor medicale ce se vor ocupa și anul acesta de nevoile micuților, dar și ale adulților!”, precizează Monica Anisie.

Această ediție va avea un element de noutate reprezentat de prezența elevilor Școlii Postliceale Sanitare „Fundeni”, alături de profesorii acestora. Împreună vor răspunde curiozităților celor prezenți privind educația pentru sănătate.

Continua sa citesti

Sectorul 2

Primăria Sectorului 2 începe ridicarea mașinilor parcate neregulamentar

Publicat cu

pe

Primăria Sectorului 2 începe de joi ridicarea mașinilor parcate neregulamentar, a anunțat primarul Radu Mihaiu, pe pagina de Facebook. Edilul spune că vor fi ridicate în primul rând mașinile care pun în pericol siguranța celorlalți participanți la trafic: cele parcate pe trecerea de pietoni, în stații de transport în comun sau cele care blochează accesul elevilor în apropierea școlilor.

Mașinile ridicate vor fi depozitate pe Aleea Bistricioara, unde îşi are sediul noul Serviciu de ridicări auto al Sectorului 2, iar proprietarii trebuie să plătească minim 500 de lei pentru recuperare.

Regulamentul pentru ridicarea mașinilor parcate neregulamentar a fost aprobat de Consiliul Local în octombrie 2022, dar până acum nu a fost pus în practică deoarece Primăria nu avea unde depozita mașinile ridicate.

”Vă rog, aveți mare atenție unde vă lăsați mașina. De astăzi e operațional serviciul de ridicări mașini

Reclama

Vom prioritiza cele mai grave situații care pun în pericol siguranța celorlalți participanți la trafic – mașini parcate pe trecerea de pietoni, în stații de transport în comun sau cele care blochează accesul elevilor în apropierea școlilor.

Ce trebuie să știți:

– Dacă nu vă mai găsiți mașina în locul în care ați parcat-o, puteți confirma informația la dispeceratul Poliției Locale Sector 2 la următoarele numere de telefon: 021.25.25.103, 0753.317.168, 0800 800 772 sau 021 9941.

Reclama

– Mașinile ridicate vor fi depozitate pe Aleea Bistricioara, unde îşi are sediul noul Serviciu de ridicări auto al Sectorului 2.

– Recuperarea maşinii va fi posibilă doar după plata taxelor de ridicare, transport şi depozitare.

– Pentru vehiculele cu o masă maximă autorizată până în 5 tone se vor achita următoarele taxe: 200 lei ridicare, 150 lei transport și 150 lei pe zi pentru depozitare.

Reclama

– Pentru vehiculele cu o masa maximă autorizată peste 5 tone proprietarul maşinii va plăti 270 lei pentru ridicare, 200 de lei transportul și 150 de lei pe zi pentru depozitare.

– Aceste taxe pot fi plătite la casieria de pe Aleea Bistricioara, în numerar sau cu cardul.

– Programul de funcţionare este non-stop atât pentru serviciul de ridicări, cât și pentru restituirea mașinilor de la platforma Bistricioara.

Reclama

– Ulterior, şoferul maşinii va fi sancţionat cu 4 puncte de penalizare. Un punct de penalizare reprezintă 145 lei, ceea ce înseamnă că în total amenda va fi de 580 de lei. Amenda poate fi plătită la jumătate (290 de lei) dacă este achitată în termen de 15 zile de la data înmânării sau comunicării procesului-verbal.

Sincer, îmi doresc să nu avem prea mulți “clienți” la platforma de pe Bistricioara, însă asta presupune să NU periclitați siguranța celorlalți prin modul în care vă parcați mașina.a scris Radu Mihaiu pe pagina de Facebook.

Reclama
Continua sa citesti
Reclama
Bani13 ore in urma

Guvernul iar face manevre pe spatele contribuabililor la buget! Marii producători din industria tutunului, susțin taxarea echitabilă a tuturor produselor cu nicotină!

BAT și Philip Morris România, mari producători din industria tutunului, susțin taxarea echitabilă a tuturor produselor cu nicotină și solicită...

Sectorul 113 ore in urma

Surpriză majoră la Sectorul 1! Andrei Florin-Mircea de la Alternativa Dreaptă are 21% în sondaje

Potrivit unui sondaj, dacă duminca viitoare ar avea loc alegeri locale Clotilde Armand (USR PMP FD) ar lua cele mai...

Bucuresti14 ore in urma

Vine vara bine-mi pare! Locurile de joacă din Sectorul 1 se închid! Clotilde Armand nu își asumă…

Primarul Sectorului 1, Clotilde Armand, susține că de luni locurile de joacă din sectorul pe care îl administrează ar putea...

Culturao săptămână in urma

Bucură-te de Zilele Teatrului la Țăndărică

Luna martie este foarte importantă pentru iubitorii de teatru, deoarece cuprinde trei evenimente importante care celebrează această formă de artă,...

Banio săptămână in urma

BAT construiește o companie a viitorului, in care sustenabilitatea are un rol principal!

BAT construiește o companie a viitorului,in care sustenabilitatea are un rol principal iar obiectivele BAT in domeniul sustenabilitatii sunt clare:...

Timp libero săptămână in urma

Avertizări meteo de vreme rea in Bucuresti

ANM a emis, marţi, o informare de vreme rea, cu precipitaţii slabe, dar şi ninsori la munte, însoţite de rafale...

Reclama

La mare cautare