Intra in contact cu noi

Transport

S-a deschis Pasajul Unirii, dupa o investitie de 12 milioane de euro

Publicat cu

pe

Duminică seară s-a redeschis Pasajul Unirii din Bucuresti dupa o investitie a primariei Sectorului 4 care a costat peste 12 milioane de euro

  • ”Urmare a unei investiții de 12 milioane de euro, Pasajul rutier Unirii, cu o lungime de aproximativ 900 de metri, a devenit cel mai sigur tunel rutier, din punct de vedere al infrastructurii din România, dar și cel mai tehnologizat din țară”, arată primăria într-un comunicat de presă, de sâmbătă.

Mai mult, pentru a crește vizibilitatea în tunel, au fost montate 498 de corpuri de iluminat și bandă LED pe o suprafață de 4 kilometri, mai transmite administrația locală:

  • Totodată, la suprafață au fost instalați 30 de stâlpi de iluminat precum și 150 de proiectoare (pe rampă), astfel încât, iluminatul în pasaj să devină un ghidaj de siguranță pentru șoferi. De asemenea, Pasajul Unirii are, în momentul de față, cel mai performant sistem de ventilație. De ultimă generație, conceput special pentru aerisirea pasajelor rutiere, precum arhicunoscutul tunel rutier Mont Blanc, ce leagă Franța de Italia, sistemul este complet automatizat și are două regimuri de funcționare. Acesta este compus din 60 de ventilatoare, care intervin de îndată, în momentul în care nivelul noxelor în tunel ajunge să fie unul foarte ridicat și, totodată, evacuează fumul către zonele de ieșire, în caz de incendiu”, se mai arată în document.

În paralel cu aceste lucrări, s-a intervenit la înlocuirea rețelelor edilitare de apă și canal, a celor electrice, în vederea instalării noului sistem de iluminat precum și la montarea unui nou sistem de supraveghere video. Totodată, pasajul a fost dotat cu două defibrilatoare automate pentru situații de urgență cât și cu amplificatoare pentru semnalul de telefonie mobilă, a mai transmis Primăria Sectorului 4.

Transport

Revolutie in traficul Bucurestiului: Lista bulevardelor unde Primăria Capitalei va face benzi unice pentru transportul public

Publicat cu

pe

Benzile unice pentru transportul public sunt una din măsurile aplicate în toate marile capitale europene pentru a încuraja cetățenii să folosească transportul public, fluidizarea traficului și reducerea poluării.

În prezent Bucureștiul are doar circa 30 km de benzi unice pentru transportul public.

Dintre aceștia, 16,15 km sunt benzi unice pentru autobuze:

bd.Unirii – 4 km
bd.Decebal – 2,8 km
bd.Regina Elisabeta – 3 km
Calea Plevnei – 0,15 km
Splaiul Independenţei – 0,4 km
Piaţa Unirii – 0,3 km
bd.C.Coposu – 0,3 km
Calea Dorobanţilor – 1,2 km
bd.Mareşal Prezan – 0,5 km
bd.Iuliu Maniu – 1 km
bd. Drumul Taberei – 1 km
bd.Dacia – 1,5 km

Doar în puține cazuri benzile unice sunt delimitate cu stâlpișori. În rest trasate cu vopsea pe asfalt, iar mașinile intră, uneori chiar opresc pe ele. Iar acestea nu au continuitate. Adică sunt fragmente împrăștiate prin oraș, iar autobuzele nu pot merge de la un capăt la altul pe banda unică.

Separat, s-a făcut și cale unică pentru tramvai, șina fiind separată de restul traficului prin stâlpișori sau gărdulețe. În total circa 14 km. Față de linia 41, făcută înainte de 2007, s-au mai pus separatoare pe linia tramvaiului 1/10 – pe o lungime de 9 km, linia tramvaiului 21 – pe o lungime de 4,65 km și pe linia tramvaiului 32 – 0,6 km, potrivit datelor furnizate de Primăria Capitalei la solicitarea HotNews.ro. În anumite zone circulă și autobuzele pe calea unică pentru tramvai. De exemplu în cazul liniei 21.

Unde vrea să facă Primăria Capitalei benzi unice?

Primăria Capitalei face în prezent 3,5 km de benzi unice, pe Calea Dorobanți și Drumul Taberei, potrivit informațiilor transmise la solicitarea HotNews.ro.

Pe Calea Dorobanți, între strada Puțul lui Zamfir și Şoseaua Ştefan cel Mare, banda rezervată transportului public va fi realizată în cadrul sistemului de sensuri unice Floreasca – Beller – Dorobanţi. Până acum s-au refăcut trotuarele, s-au montat bolarzi de protecție a trotuarelor, se montează indicatoare, se toaletează copacii, s-au semaforizat intersecțiile Radu Beller, Popa Marin și Floreasca-Bălănescu-Rosetti), urmeză să fie delimitată și banda unică. Aceasta va avea o lungime de 2,5 km, iar termenul pentru finalizarea investiției este sfârșitul acestui an.

Banda unică de pe bd. Drumul Taberei se face între bd Paul Teodorescu şi drumul Taberei nr.34, pe sensul spre periferie. Aceasta are o lungime de 1 km, iar proiectul este implementat de Primăria Sectorului 6.

Pe bulevardul Unirii sunt deja trasate benzile rezervate transportului public între Piața Unirii și Piața Alba Iulia, însă municipalitatea vrea să monteze bolarzi flexibili pentru separarea de traficul general. Lungime benzii este de 3,5 km, iar stâlpișorii vor fi puși până la finalul lunii martie 2023, promit autoritățile.

Primăria Capitalei mai are în curs de avizare mai multe benzi rezervate transportului public pe bulevardul Aviatorilor, astfel:

⦁ între Piața Victoriei și Piața Charles de Gaulle, pe sensul spre piața Charles de Gaulle, prin translatarea axului bulevardului către vest, astfel încât spre piața Charles de Gaulle vor fi 4 benzi (3 pentru traficul general şi 1 rezervată transportului public), iar invers 2 benzi;

⦁ între Piața Beijing și Piața Charles de Gaulle, pe sensul spre Piața Charles de Gaulle, prin translatarea axului bulevardului către est, astfel încât spre Piața Charles de Gaulle vor fi 4 benzi (3 pentru traficul general şi 1 rezervată transportului public) iar invers 2 benzi;

Proiectul necesită și mici lucrări de drum, în Piața Charles de Gaulle. Lungime benzilor va fi de 2,2 km, iar termenul de finalizare finalul anului 2023.

Se află în curs de avizare realizarea unei benzi rezervate transportului public pe B-dul Regele Mihai I, între Piața Presei și Arcul de Triumf, pe sensul spre piața Arcul de Triumf, pe zona mediană.

„Proiectul necesită și mici lucrări de drum, în apropierea Pieței Presei. Lungime benzii va fi de 1,2 km. Estimare finalizare 31.12.2023”, se arată în răspunsul transmis de Primăria Capitalei.

Și fostul primar al Capitalei, Gabriela Firea, a amenajat în mai 2017 o bandă unică pe traseul DN1 – Bd. Kiseleff – Bd. Prezan – Calea Dorobanti, însă a renunțat a doua zi deoarece traficul s-a blocat în toată zona de N, coada ajungând până în Otopeni.

Continua sa citesti

Transport

Cum arata cel mai murdar autobuz care circula prin Bucuresti

Publicat cu

pe

„Așa arata un autobuz de pe linia 222 cu care am circulat astăzi”, scrie Ema Epure Oprea și publică, pe grupul de Facebook „Reclamații STB (fost RATB) București”, imagini care descriu foarte, foarte bine exact ce vrea să spună doamna, informează b365.ro.

Acest autobuz de pe linia STB 222 inspiră faptul că interiorul său n-a mai văzut lumina zilei de câteva anotimpuri. N-a văzut lumina zilei, deși e dotat cu geamuri.

Teoretic, mijloacele de transport în comun ale STB trebuie să iasă pe trasee, din garaje, spălate, aranjate, dichisite, adică perfect pregătite pentru călătorii plătitori de bilete și abonamente. Practic, se poate întâmpla și așa ceva: praf și noroi uscat din cap până-n picioare.

În final, doza de comentarii amuzate și amuzante ale bucureștenilonu a întârziat să apară: “Ăsta merge pe cărbuni?!?

Reclama
Continua sa citesti

Transport

Treaba de mantuiala inaugurata cu mare fast: Pasajul Domnești are deja crăpături. ”Au receptionat niste rebuturi!”

Publicat cu

pe

Pasajul Domnești are deja crăpături în structură deși a fost inaugurat de puțin timp. Anca Alexandrescu a arătat, în emisiunea Culisele Statului Paralel, la Realitatea PLUS, imagini în care se pot vedea fisurile apărute la pasaj.
 

„Pasajul Domnești. Panourile laterale sunt pline de crăpături. Vă aduceți aminte de cum s-au împăunat, ce s-au lăudat… au pus garduri de metal și le chituiesc să acopere crăpăturile, având în vedere că lucrarea abia a fost dată în folosință. Să iasă CNAIR să explice ce e cu ele.

Văd că au încercat să le “cârpească”. Abia l-au inaugurat și deja sunt crăpături. Aud ca vor să le vopsească, să nu se mai vadă. Păi, domnule Grindeanu, poate luați modelul de la prietenul Arsene de la Lutca. Le îmbrăcați în polistiren și le vopsiți. Și poate îi chemați să facă lucrarea pe prietenii de la Cluj, ăia din gașca lui Ioan Rus, DP Consult! Domnul acela care a fost la CNAIR, a făcut “centura de diamant” de la Cluj cu 150 de milioane de euro, care s-a surpat de câteva ori”, a spus Anca Alexandrescu.

Mihai Belu: „Au recepționat niște rebuturi. Noi am plătit unele de calitate, dar ei au luat unele la 2 cenți din China”.

Dorin Iacob: E vizunea artistului. Doamne ferește. Sunt niște panouri de zidărie aparent. Țara lucrului bine făcut”.

Reclama
Continua sa citesti
Reclama
Imobiliare55 de minute in urma

Primarul Bucurestiului: „Încă o autorizaţie ilegală de construire, emisă de Gabriela Firea, a fost anulată de instanţă”

Primarul general al Capitalei Nicuşor Dan a anunţat luni că încă o autorizaţie ilegală de construire, emisă de fostul edil...

Sectorul 358 de minute in urma

Bucurestenii din Sectorul 3 obligati sa-si ia coduri QR de la primarie, daca vor sa-si mai parcheze masinile

Primăria Sectorului 3 a anunţat, luni, că începe distribuirea codurilor QR posesorilor de locuri de parcare de reşedinţă, informează Agerpres....

Bucuresti16 ore in urma

Un nou parc ia nastere in Bucuresti. Proiectul a fost aprobat

Un proiect privind realizarea unui parc pe un teren de aproape 11.400 de metri pătraţi situat pe Bulevardul Doina Cornea...

Transport21 de ore in urma

Revolutie in traficul Bucurestiului: Lista bulevardelor unde Primăria Capitalei va face benzi unice pentru transportul public

Benzile unice pentru transportul public sunt una din măsurile aplicate în toate marile capitale europene pentru a încuraja cetățenii să...

Bucurestio zi in urma

ELCEN livrează în Bucuresti agent termic la temperaturi cuprinse intre 86 si93 grade Celsius

ELCEN prezintă duminică, într-o postare pe Facebook, temperaturile livrate la CET-urile din Capitală, care variază între 86 de grade C...

Bani2 zile in urma

Un bucurestean are mai multi bani decat un locuitor al Budapestei, ori al Varsoviei! Puterea de cumparare a Bucurestiului depaseste multe capitale europene

Cât de bine trăiesc locuitorii din oraşele-capitală şi din împrejurimile lor? Un bucureştean are 1.300 de euro pe lună de...

Reclama

La mare cautare