Transport
Un politist în vârstă de 30 ani a murit în fața Palatului Parlamentului, într-un accident frontal

Un polițist de la Brigada Rutieră a Capitalei a murit într-un accident rutier petrecut în fața Palatului Parlamentului. Bărbatul de 30 de ani se afla pe motocicleta personală când a fost izbit de un autoturism.
„În jurul orei 18.56 Brigada Rutiera a fost sesizată prin apel 112 cu privire la producerea unui accident rutier care a avut loc pe bd.Libertății. Conducatorul unui autovehicul care circula pe bd.Libertății dinspre bd. Unirii a intrat în coliziune cu un motociclist. În urma accidentului rutier a rezultat decesul motociclistului după ce în prealabil au fost efectuate manevre de resuscitare”, informează Poliția Capitalei.
Liderul Sindicatului Naţional al Poliţiştilor din România SNPR Decus, Bogdan Bănică, a anunțat că în accidentul produs în fața Palatului Parlamentuluia murit un polițist din cadrul Brigăzii Rutiere.
„Ionuț era în timpul liber și, în timp ce conducea o motocicletă BMW, a pierdut controlul acesteia și a intrat în impact frontal cu un autoturism care circula din sens opus. La fața locului au ajuns de urgență echipajele SMURD care au efectuat protocolul de resuscitare, însă, cu tot efortul depus, manevrele au rămas fără rezultat, fiind declarat decesul colegului nostru”, scrie Bogdan Bănică.
La momentul redactării acestei știri se efectuează cercetarea la fata locului în vederea stabilirii cu exactitate a cauzelor și condițiilor producerii accidentului rutier.
Conducătorul autovehiculului a fost testat cu aparatul alcooltest, rezultatul fiind 0.
Transport
Viceprimarul Bucurestiului: Autobuze electrice pentru traseele de noapte din Capitală – investiție de 50 milioane euro

Stelian Bujduveanu, viceprimarul municipiului București, a transmis lansarea în licitație publică pentru achiziția a 70 de autobuze electrice noi. Valoarea totală a contractului este de 50.484.372 euro.
„Zilele acestea am lansat, prin Societatea de Transport București, o nouă licitație publică pentru a cumpăra, prin leasing operaţional, 70 de autobuze electrice noi, de capacitate redusă.
Acestea vor avea dimensiunea de 8 m (minim 24 de locuri) și vor fi introduse pe traseele de noapte, cu scopul de a reduce cheltuielile și poluarea”, transmite Stelian Bujduveanu.
„Termenul de valabilitate a contractului este de nouă ani (108 luni), perioada de leasing este de opt ani (96 de luni), iar termenul de livrare este de 12 luni.
Valoarea totală estimată a contractului este de 50.484.372 euro.
Modern. Digital. Avantajos – noul transport public din București”, adaugă viceprimarul liberal.
Transport
Bucurestiul este punct central: Prioritățile PNL din viitorul program de guvernare în domeniul transporturilor și dezvoltării infrastructurii

Partidul Național Liberal a anunțat azi măsuri ambițioase pentru dezvoltarea infrastructurii de transport, în cadrul evenimentului „Infrastructura și mobilitatea în regiunea București-Ilfov. Interconectarea Bucureștiului cu infrastructura rutieră națională”, organizat la Palatul Parlamentului de către Comisia de Infrastructură a PNL, prezidată de Alin Nica, Președintele Consiliului Județean Timiș.
„Partidul Național Liberal este hotărât să transforme infrastructura de transport a țării într-un motor al dezvoltării economice și al îmbunătățirii vieții cetățenilor. Precizăm că cea mai mare parte din actualul și viitorul program de guvernare conține propunerile PNL din domeniul transporturilor și infrastructurii. De asemenea, amintim că în ultimii 4 ani au fost dați în folosință aproximativ 20% din numărul total de km de autostradă din țara noastră.
Prioritățile PNL din viitorul program de guvernare în domeniul transporturilor și dezvoltării infrastructurii:
– interconectarea rutieră și feroviară cu Ucraina și Republica Moldova;
– investiții majore în Portul Constanța pentru transformarea sa în principalul hub de intrare și ieșire a mărfurilor în partea de sud-est a Europei;
– dezvoltarea nodurilor intermodale de interconectare a diferitelor moduri de transport, respectiv rutier, feroviar, naval și aerian;
– alocarea a cel puțin 2% pentru investiții în transport din bugetul anual al României”, transmite PNL.
„Modernizarea și extinderea rețelei rutiere
Vom continua investițiile în modernizarea și extinderea rețelei rutiere naționale, cu accent pe autostrăzi și drumuri expres, pentru a facilita mobilitatea și a reduce timpul de călătorie între orașe și regiuni.
Vom acorda o atenție deosebită asigurării unei infrastructuri rutiere durabile și sigure, prin implementarea măsurilor de prevenire a accidentelor și de îmbunătățire a siguranței rutiere.
Autostrada Moldovei până la Pașcani este complet contractată și chiar în execuție, iar până la Vama Siret procedurile preliminare sunt în grafic.
Autostrada Târgu Mureș – Iași – Ungheni este în fază avansată de realizare a studiilor de fezabilitate pe două loturi, al treilea aflându-se în curs de realizare a studiilor preliminare.
Autostrada A0, Centura Bucureștiului, este complet contractată și în curs de execuție pe o bună parte. Sperăm ca anul viitor Centura de Sud să fie dată în exploatare pentru a face legătura între A1 și A2, reușind astfel să evităm intrarea în București a transportului de tranzit.
Procedurile de execuție a centurii actuale a Bucureștiului sunt deblocate și în curând vor începe lucrările
Dezvoltarea transportului feroviar
Ne propunem să modernizăm și să extindem rețeaua feroviară, pentru a spori accesibilitatea și eficiența transportului pe calea ferată. După Revoluție, în această perioadă, a fost dată în folosință prima linie nouă de cale ferată între București și Otopeni, devenind astfel și prima linie metropolitană de transport feroviar.
Vom promova interoperabilitatea și conectivitatea cu alte rețele feroviare europene, facilitând astfel transportul de mărfuri și persoane la nivel internațional. Astăzi ne concentrăm pe legăturile cu Ucraina și Republica Moldova având în vedere contextul internațional.
Îmbunătățirea transportului public urban a Bucureștiului
Dezvoltăm și modernizăm sistemele de transport public urban, cu accent pe transportul în comun ecologic și eficient energetic între Județul Ilfov și București.
Vom investi în infrastructură pentru transportul public, inclusiv în extinderea rețelelor de metrou, tramvaie și autobuze, pentru a oferi opțiuni de transport comode și accesibile în orașe. Am deblocat proiectul magistralei de metrou Gara de Nord – Otopeni, blocată de un ministru anterior al USR.
Dezvoltarea transportului naval prin analiza serioasă asupra reluării lucrărilor de construire a Canalului Dunăre – București, parte din proiectele europene de valorificare a Dunării, poate rezolva o parte din congestia transportului rutier, feroviar și a problemelor din vămile României.
Promovarea mobilității durabile
Ne concentrăm pe promovarea mobilității durabile și a alternativei la autoturismul personal, prin dezvoltarea infrastructurii pentru bicicliști și pietoni, precum și prin facilitarea utilizării transportului electric și a vehiculelor cu emisii reduse.
Vom implementa politici de reducere a congestiei și de gestionare a traficului, pentru a îmbunătăți fluiditatea circulației și a reduce poluarea.
Partidul Național Liberal este motorul dezvoltării României. Prin acțiunile sale a dovedit că poate rezolva problemele de transport ale țării, că poate cheltui eficient fondurile europene și naționale.
Guvernul României, prin adoptarea acestor măsuri și politici, are ca obiectiv îmbunătățirea calității vieții cetățenilor și stimularea dezvoltării economice durabile. Ne angajăm să colaborăm cu toate părțile interesate, cu autoritățile locale și cu societatea civilă, inclusiv cu antreprenorii din construcții și transporturi, pentru a implementa cu succes programul de guvernare și pentru a aduce o schimbare pozitivă în domeniul transportului din România, așa cum astăzi am realizat prin deschiderea manifestată cu ocazia evenimentului organizat de Comisia de Infrastructură a Partidului Național Liberal”, arată PNL.
Printre participanți enumerăm pe Hubert Thuma, Irinel Scrioșteanu, Toma Petcu, Paul Moldovan, Cristian Erbașu, Cristian Pistol, specialiști din administrația centrală și locală implicați activ în domeniul transporturilor.
Transport
Premieră în București: Staţia de metrou Piaţa Iancului, prima accesibilizată cu benzi speciale şi panouri de semnalistică Braille

Staţia de metrou Piaţa Iancului este prima staţie accesibilizată în totalitate prin dotarea cu elemente din oţel inoxidabil aplicate pe suprafaţa existentă, cât şi cu panouri de semnalistică Braille, a anunţat, miercuri, Mertrorex.
Lucrările au fost executate în cadrul proiectului „Accesibilizarea staţiilor de metrou în funcţiune pentru persoanele cu deficienţe de vedere”, cod SMIS 2014+ 137971.
Astfel, au fost montate benzi speciale din elemente de oţel inoxidabil (elemente tip „linie” şi elemente tip „punct”), panouri de semnalistică Braille (două panouri de informare generală exterioară, montate la suprafaţă, în dreptul fiecărui acces în staţie; două panouri interactiv de informare generală interioară, montate în vestibulele staţiei).
„În cadrul proiectului a fost implementat sistemul de informare Step Hear, dedicată ghidării audio a persoanelor nevăzătoare, care, cu ajutorul tehnologiei Bluetooth şi a senzorilor de proximitate, asigură orientarea în interiorul staţiilor de metrou pentru persoanele cu deficienţe de vedere. Pe tot parcursul derulării proiectului au fost consultaţi reprezentanţii Asociaţiei Nevăzătorilor, care au testat soluţiile de accesibilizare implementate”, susţin reprezentanţii Metrorex.
La acest moment, în reţeaua de metrou, au fost montate elementele direcţionale metalice în 49 de staţii, dintre care 39 staţii au fost finalizate, urmând să fie montate panourile de informare Braille.
În staţiile noi de metrou, dotate din construcţie cu benzi speciale din ceramică: staţiile Jiului, Parc Bazilescu, Laminorului si Străuleşti, legătura cu Terminalul Multimodal, precum şi cele 10 staţii de pe Magistrala 5, vor fi montate doar panourile de informare Braille.
Potrivit Metrorex, oportunitatea investiţiei este susţinută prin îndeplinirea condiţiilor europene şi a normativelor naţionale de accesibilizarea a persoanelor cu dizabilităţi în staţiile de metrou.
„Avantajul social al implementării proiectului îl reprezintă asigurarea accesului şi a utilizării metroului pentru persoanele cu deficienţe de vedere în condiţii optime de siguranţă şi confort. De asemenea, prin implementarea rutelor ghidate pentru persoanele cu deficienţe de vedere va putea creşte şi viteza pietonală de deplasare, ceea ce va conduce la creşterea gradului de confort pentru publicul ţintă şi promovarea transportului cu metroul”, au mai spus reprezentanţii operatorului de transport.
Proiectul este cofinanţat din Fondul de Coeziune prin Programul Operaţional Infrastructură Mare.
- Bani4 săptămâni in urma
Daca politistul iti spune aceste cuvinte cand te opreste in trafic inseamna ca-ti cere spaga
- Bucuresti3 săptămâni in urma
Locuitorii unei strazi din Bucuresti spun ca sunt atacati de ciori agresive: „Am fost lovita cu ciocul in cap si zgariata”
- Transport4 săptămâni in urma
Vizită neanunțată pe șantierul Lotului 2 Sud al Autostrăzii Bucureștiului
- Bani4 săptămâni in urma
Cat mai e spaga in Politia Rutiera din Bucuresti? Un politist planuia sa-si ia Tesla de 55.000 de euro din mita
- Bani4 săptămâni in urma
O mare companie românească duce Salamul de Sibiu în America
- Bucuresti4 săptămâni in urma
Moaștele Sfântului Ioan Gură de Aur furate din Capela Sfânta Elisabeta Cotroceni
- Bucuresti4 săptămâni in urma
Un medic de la un spital din Bucuresti s-a impuscat in cap
- Bucuresti2 săptămâni in urma
Acesta este locul din București pe care Ceaușescu îl ura foarte mult