Intra in contact cu noi

Transport

Un sofer spune adevarul despre greva de la STB: ”Când au venit Otokarele, o grămadă de șoferi nu au vrut să pună piciorul, că le-a fost frică, pentru că sunt foarte proaste”

Publicat cu

pe

Buletin de București a stat de vorba unul dintre șoferii din noua generație de la STB, care a ales să-și păstreze anonimatul, despre problemele din societatea de transport. Potrivit acestuia, există un ecosistem care parazitează de ani de zile operatorul de transport, de la afaceri cu piese și până la furturile de motorină și care ar încuraja greva.Pe de altă parte, există și o serie de nemulțumiri reale care mocnesc de ani de zile.

Rep: A fost, până la urmă, o grevă spontană?

Șofer STB: Greva era programată de mult. Unii știau lucrul ăsta, pe principiul pune unul autobuzul în porți și nu mai lasă pe nimeni sa iasă din curte. Toată lumea e nemulțumită începând cu personalul de la mătură. Aici nu sunt condiții de muncă, nu există personal suficient, nu au materiale consumabile. Saloanele autobuzelor sunt într-un hal fără de hal. Eu când mă duc seara la alimentat, mașina trebuie igienizată, dacă permite temperatura de afară trebuie să o speli etc. Când e o persoană, când sunt două, când nu-i nimeni la curățenie. Mop nu există și dacă o găsesc pe femeia aia cu mătura e cu noroc. Dacă nu, dă o mătură ăla care alimentează, se uită pe deasupra să nu se vadă hârtii și aia e. Am scos mașina pentru a doua zi.

Rep: Practic, care sunt nemulțumirile din rândul șoferilor?

Reclama

Șofer STB: Doleanțele șoferilor sunt de foarte mult timp. Nu sunt de acum. E vorba de problemele zilnice. Nu sunt toalete, sunt capete de linie unde nu sunt toalete. Mai sunt locuri unde au pus o toaletă d-aia ecologică în mijlocul trotuarului, cu capul de linie făcut aiurea. Adică poliția poate să vină să-ți dea amendă că n-ai ce să cauți acolo cu autobuzul. Ce a făcut domnul Criț e că ne-a pus 4% la bani. Dar ce să vezi. Am ajuns să luăm mai puțin cu 600-700 de lei. Chemări de-acasă nu mai sunt. Eu în 12 luni nu am fost chemat o dată de-acasă. Nu reușim să ne îndeplinim norma de ore, de 170 pe lună, pentru că ne țin prin garaj pentru că s-au scos din curse. De exemplu, ziua de muncă avea 8 ore jumate. Dacă au scos o cursă acum, eu mai am șase ore jumătate. Deci automat pierd bani. Repartizorul, cel care face turele pe linii, iți dă week-end dacă e. Noi suntem acum mai mulți șoferi decât pot ei să ne dea de muncă. Dacă nu poate să-ți dea de muncă, te cheamă la garaj ca să-ti faci orele. Exact înainte de grevă se certa un șofer cu repartizorul că l-au chemat la muncă pentru o oră. Păi cum să vii tu la muncă, de la mama naibii, pentru o oră, că să-ți dea 20 de lei.

Rep: Legat de neregulile semnalate în autobaze. Piesele, supraconsumul…

Șofer STB: E vorba de matrapazlâcuri la interior. Meșterii, mecanicii și dracii ăștia de șoferi mai bătrâni. Ca șofer, în afară de motorină n-ai ce să iei. Criț a zis că fură șoferii piese. Nu ai cum să faci asta. Șmecheria cine poate să o facă? Ăla de la magazie cu ăia de sus, care cere necesar de piese și ăla poate să jongleze. Și mai gândiți-vă la o treabă. E vorba de piese pentru autobuze. Unde să le vinzi pe alea? Nu tot în piață? Combinațiile le fac cu Citaro, că la astea noi n-au ce să facă. Sună la Otokar și vin ăia și repară acolo ori se duc cu mașina pe roți până la ei. Combinațiile pleacă de sus.

Reclama

Rep: Cum se fură totuși motorina?

Șofer STB: Eu pot să garantez că majoritatea șoferilor tineri n-au furat și nu fură un strop de motorină. Ăștia bătrâni fură. Rezervoarele mașinilor sunt prevăzute cu sită. Trebuie găurită sita, în condițiile în care se fac controale inopinate la ele. Vine patrula de la Siguranța Circulației, te așteptă în fața porții la garaj și iți spune să stai pe loc. Și te verifică cu lanterna. Dacă n-ai sită sau e spartă se duce și îți scrie mașina pe foaie. Teoretic, toate mașinile trebuie să aibă sita intactă. Generația tânără nu face așa ceva. Vine omul la muncă si își vede de treabă. RATB-iști ăia bătrâni fac combinațiile. Mai veneau pe la mine să-mi zică să nu dau drumul la Webasto.

Rep: Ce este Webasto?

Reclama

Șofer STB: Încălzitorul pentru salon. Ăla e ca o sobă. Și automat, când dai drumul, crește consumul. Și gândește-te că ăla, dacă merge 10 ore, consumă. Majoritatea șmecheriilor le fac prin Webasto. La ciupeală, la garaj, de la șoferi până la șefi. La mine nu s-a pus problema niciodată să nu dau drumul la căldură. Eu bag mașina imediat la garaj dacă nu merge căldura. Tâmpeniile de Otokar fac probleme din astea pentru că sunt foarte prost concepute. Rezistența de la Webasto se arde foarte repede. Eram într-o zi câteva mașini la cap de linie, toate cu aceeași problemă. Erau 9 grade în mașină. Cum să țin oamenii la 9 grade? Plus că până la urmă stau și eu acolo timp de opt ore. La Citaro e altfel. Îți citește numărul de ore de funcționare de la Webasto și o dau din pix. În loc de 100, trec 200 de ore. Plus că se mai contabilizează și în aerul condiționat.

E o ruptură între generații, asta e clar. Când au venit Otokarele, o grămadă de șoferi nu au vrut să pună piciorul, că le-a fost frică, pentru că sunt foarte proaste. Eram într-un birou, într-o zi, și vorbea repartizorul cu șeful de garaj. Că ce să facă cu ăștia noi, să ne dea Otokare sau nu. “N-au hârtie pe care scrie șofer profesionist? Dă-le, bă, Otokare că dacă le îndoaie ei răspund”. Povestea e că la mașinile astea dacă faci o zgârietura sau ceva, ești bun de plată. O secundă dacă nu ești atent, la revedere. Ești bun de plată. Păi câte lunete nu s-au spart, câți n-au dat cu ele de pereți…

Rep: Cum adică, nu sunt asigurate CASCO?

Reclama

Șofer STB: N-au nicio urmă de CASCO. De asta zic că banii pe care îi luăm noi sunt munciți și paramunciți. Vă arăt fluturașul. Eu luna trecută am luat în jur de 3.100 de lei la lichidare și avansul în jur de 1.700 de lei.

Rep: Asta a fost o lună bună?

Șofer STB: Nu. Într-o lună bună avansul e 3.500 de lei.

Reclama

Rep: Din ce îmi povestiți, pare că sunt probleme foarte vechi….

Șofer STB:  Da. Dar abia acum a explodat buboiul. Au fost perioade când au luat niște chinezării de cauciucuri care au făcut gâlme după o lună. Și ne-au obligat să mergem cu ele ca să le scoatem numărul de kilometri. Acum Otokarele au între 160.000 și 180.000 de kilometri și au uzura cauciucurilor la apogeu. Noi știm asta ca șoferi. Când ne schimbăm între noi, ne întrebăm dacă sunt probleme cu mașina. Cauciucurile astea în maxim trei luni de zile sunt pa. Sunt probleme la sistemul de frânare, la sistemul de rulare. Pai la un polei te duci târâș cu ele. Recent, la o trecere de pietoni, m-am dus de nu mă mai opream. Sanie am fost!

Citește integral pe Buletin de București

Reclama

Transport

Primele troleibuze solaris au început să circule în București

Publicat cu

pe

Cincisprezece troleibuze Solaris din cele 100 achiziţionate de Primăria Municipiului Bucureşti au fost puse în circulaţie pe străzile Capitalei, anunţă sâmbătă primarul general, Nicuşor Dan. ”15 troleibuze Solaris din cele 100 achiziţionate de Primăria Municipiului Bucureşti sunt de azi în circulaţie pe străzile Capitalei.

Până la 1 martie vor fi 30 de troleibuze în circulaţie.

Potrivit sursei citate, troleibuzele Solaris au o lungime de 12 metri, aer condiţionat, rampă de acces pentru pasagerii cu mobilitate redusă, podea coborâtă, prize pentru încărcarea dispozitivelor mobile ale călătorilor, computer de gestiune management vehicul cu funcţii GPS şi comunicare online, sistem de informare audio-video şi sisteme de numărare a călătorilor.

Totodată, aceste troleibuze au o autonomie de 20 kilometri, având funcţia de autobuz pe trasee neelectrificate, iar conectarea/deconectarea la/de la reţeaua electrificată se face autonom, din cabina şoferului, arată Nicuşor Dan pe Facebook.

Reclama

Pentru achiziţia celor 100 de troleibuze, Primăria Municipiului Bucureşti a obţinut fonduri nerambursabile de la Administraţia Fondului pentru Mediu.

Continua sa citesti

Transport

Tentativă de sinucidere la stația de metrou Orizont

Publicat cu

pe

Tentativă de sinucidere, luni dimineață, la stația de metrou Orizont din Drumul Taberei. Persoana a fost salvată de angajații Metrorex, este conștientă și va fi transportată la spital pentru investigații. 

Circulaţia trenurilor de metrou a fost reluată în condiţii normale, transmite Metrorex.

„În jurul orei 08:15, în stația de metrou Orizont, pe direcția Valea Ialomiței a avut loc o tentativă de suicid. În acest moment circulația trenurilor a fost reorganizată și se circula alternativ între stațiile Eroilor – Orizont pe linia 1”, a transmis anterior compania.

„Personalul Metrorex a anunțat SMURD pentru intervenție. Conform procedurilor interne, organele abilitate împreună cu Metrorex vor deschide o anchetă de cercetare pentru a se stabili împrejurările în care s-a produs evenimentul. Vom reveni cu detalii referitoare la circulația trenurilor”, a adăugat sursa citată.

Conform procedurilor interne, organele abilitate împreună cu Metrorex vor deschide o anchetă pentru a se stabili împrejurările în care s-a produs evenimentul, au precizat reprezentanții companiei.

Din primele informații, se pare că este vorba despre un bărbat, în vârstă de 47 de ani.

”În această dimineață, 5 februarie 2024, în jurul orei 08.30, polițiștii Direcției Generale de Poliţie a Municipiului București – Brigada de Poliţie pentru Transportul Public – Serviciul de Politie Metrou, au fost sesizați, prin sistem 112, cu privire la faptul că, într-o stație de metrou, din Sectorul 6, o persoană s-ar fi aruncat în fața trenului, în timp ce acesta intra în stație.

La fața locului s-au deplasat cu operativitate polițiștii Serviciului Metrou, fiind identificată persoana în cauză, un bărbat, în vârstă de 46 de ani.

De asemenea, un echipaj de prim ajutor i-a acordat bărbatului primele îngrijiri medicale, acesta fiind transportat la un spital pentru îngrijiri de specialitate.

Cercetările sunt continuate de către Brigada de Poliţie pentru Transportul Public – Serviciul de Politie Metrou, în vederea stabilirii situației de fapt și a împrejurărilor în care a avut loc evenimentul”, anunță DGPMB.

Continua sa citesti

Transport

Doua tramvaie s-au ciocnit violent in zona Lizeanu din Bucuresti

Publicat cu

pe

Doua tramvaie s-au ciocnit duminica dimineata, in Sectorul 2 din Bucuresti. Ambii vatmani au fost raniti si au ajuns la spital. Potrivit informatiilor de la Brigada Rutiera, astazi, 24 decembrie a.c, in jurul orei 05:50, Brigada Rutiera a fost sesizata prin apel 112 cu privire la un accident de circulatie care a avut loc la intersectia dintre sos. Stefan cel Mare si str. Lizeanu.

Conducatorul tramvaiului liniei 1 care circula pe sos. Stefan cel Mare dinspre str. Vasile Lascar a intrat in coliziune cu tramvaiul liniei 5 care se deplasa pe sos. Stefan cel Mare dinspre Piata Obor in momentul in care acesta din urma a efectuat virajul la stanga.

In urma accidentului de circulatie a rezultat ranirea ambilor conducatori de tramvaie si a unui calator, care au fost transportati la spital pentru acordarea de ingrijiri medicale.

Conducatorii de tramvaie au fost testati cu aparatul alcooltest, rezultatul indicat fiind 0.

In continuare efectueaza cercetari pentru determinarea cu exactitate a cauzelor si conditiilor in care s-a produs accidentul de circulatie.

Pe durata efectuarii cercetarii la fata locului circulatia tramvaielor pe ambele sensuri de deplasare ale soselei Stefan cel Mare a fost restrictionata.

Continua sa citesti
Reclama
Bani4 zile in urma

Record de capturi de țigări de contrabandă în județele Dolj și Giurgiu în 2024!

În primele 3 luni ale anului 2024, autoritățile au capturat peste 14 milioane de țigarete, în valoare de peste 15...

Stirile Zilei4 zile in urma

Municipiul București intră în finala competiției ”Destinația Anului 2024”

Municipiul București intră în finala competiției Destinația Anului 2024, la categoria ”Orașe care inspiră”, iar Proiectul cultural ”Străzi deschise –...

Banio săptămână in urma

Fără țigări minorilor! BAT și ANPC promovează comerțul responsabil cu țigări!

BAT in parteneriat cu Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor (ANPC), demareaza luna aceasta campania anuala „Alege Asumat un Comportament Comercial...

Bucurestio săptămână in urma

Salonul Bicicletei revine în Capitală

Salonul Bicicletei, un eveniment destinat pasionaților de ciclism, este deschis în perioada 19-21 aprilie în parcarea de la mall Băneasa...

Politica2 săptămâni in urma

Un senator AUR a plecat la Alternativa Dreaptă!

Se confirmă ascensiunea Partidului Alternativa Dreaptă dar și fracționarea curentului conservator între acesta și AUR! Astfel, după reușita Alternativei Drepte...

Bucuresti2 săptămâni in urma

Profesor de 62 de ani din București, acuzat că avea o relație cu una dintre elevele sale. Bărbatul a fost reţinut pentru 24 de ore

Un profesor în vârstă de 62 de ani a fost reţinut, pentru 24 de ore, pentru că ar fi avut...

Reclama

La mare cautare