Intra in contact cu noi

Stiri Bucuresti actualitate

Primaria Bucuresti PIERDE BANII europeni pentru Pasajul Sudului! Bataie de joc a autoritatilor!

Publicat cu

pe

Lucrarile la Pasajul de la Piata Sudului nu vor fi gata la finalul lunii iunie, asa cum era programat, gradul de finalizare al lucrarilor fiind de 63% in prezent. Lucrarile nu vor fi finalizate pana la 30 iunie 2016, asa cum era prevazut in actul aditional la contractul de finantare, astfel ca finantarea europeana pentru acest proiect se va pierde integral. Primarul ales al Capitalei, Gabriela Firea, a declarat pentru Mediafax ca municipalitatea va trebui sa returneze sumele alocate deja de Comisia Europeana pentru Pasajul de la Piata Sudului, iar acestea se vor imputa firmei care s-a ocupat de proiect. Municipalitatea anuntase, la sfarsitul lunii mai 2016, ca „gradul de finalizare al lucrarilor la Pasajul de la Piata Sudului este de 80%” si ca proiectul „este in grafic pentru termenul limita de finalizare”, stabilit la 30 iunie 2016.
Intarzierea lucrarilor a fost cauzata in principal de avizele gresite emise de furnizorii de utilitati, care nu au stiut exact pe unde trec propriile retele subterane. Abia dupa inceperea sapaturilor s-a constatat ca tevile, cablurile si celelalte utilitati vor trebui deviate. Lucrarea ar trebui finalizata pana la sfarsitul lunii martie 2017, conform ultimului termen asumat de constructor, a precizat Gabriela Firea.
„Consiliul General al Capitalei a aprobat deja alocarea din bugetul local a sumei de 100 de milioane de lei pentru finalizarea pasajului. Referitor la recuperarea acestor sume, care in mod normal ar fi trebuit rambursate de la Comisia Europeana, sunt doua chestiuni in discutie. Pe de o parte sunt sumele care s-au platit sau se platesc dupa 31 decembrie 2015, cand s-a incheiat extinderea de doi ani a exercitiului financiar al Uniunii Europene 2007-20013. In acest caz e evident ca nu putem vorbi de rambursari pentru ca suntem in afara cadrului financiar. Pe de alta parte sunt sumele care au fost deja rambursate de Comisia Europeana. Aici se discuta daca va trebui sa dam inapoi acesti bani avand in vedere ca proiectul nu va fi finalizat pana la 30 iunie, asa cum era prevazut in actul aditional la contractul de finantare. Daca va trebui sa dam inapoi acesti bani, atunci in mod cert ii vom imputa antreprenorului toate sumele returnate de municipalitate, pentru ca obiectivul nu s-a finalizat la timp”, a declarat Gabriela Firea.
Lucrarile la pasaj au inceput in mai 2014, investitia ridicandu-se la 127 de milioane de lei. Constructorul este Asocierea Astaldi – Euroconstruct, contractul de lucrari fiind de 88 de milioane de lei. Pasajul va fi realizat pe directia Calea Vacaresti – strada Nitu Vasile si va avea o lungime de 356 metri.
Potrivit autoritatilor, dupa darea in folosinta, pasajul va reduce timpii de asteptare in trafic, in zona respectiva, cu aproximativ 74%.

Stiri Bucuresti actualitate

După țeapa dată Bucurestiului cu Firea, turcii au împânzit Europa cu otokarele lor pline de defectiuni

Publicat cu

pe

Sunt cu sutele defectele pe care le înregistrează autobuzele turcești Otokar, un exemplu în acest sens fiind flota care operează în capitala României, aflăm dintr-un material RADOR preluat de publicatia carandmotor.gr.

Otokar este cel mai mare producător de autobuze din Turcia, exportând, desigur, și pe teritoriul european. Cea mai mare comandă de modele de până în acest moment este cea făcută de Municipiul București în 2018 și a inclus cumpărarea a 400 de autobuze pentru nevoile capitalei României.

Potrivit ultimelor relatări, această mare afacere între Otokar și Municipiul București, care a ajuns la aproape 100 de milioane de euro (fără impozite), nu este una dintre cele mai de succes pentru turci, autobuzele lor prezentând probleme încă din primele zile de circulație.

Potrivit presei din România, autobuzele Otokar au prezentat probleme încă de la început, șoferii și utilizatorii raportând că defecțiunile au început încă de la fabricarea lor. De exemplu, există relatări despre uși care se închid cu dificultate și apoi… nu se mai deschid, dar și despre randamentul problematic al sistemului de climatizare.

Reclama

În afară de problemele de mai sus, au apărut și probleme mai grave, după ce autobuzele turcești au înregistrat sute de defecțiuni la componentele lor mecanice și electrice, printre care defecțiuni la circuitul electric, suspensie și sistemul de direcție.

Autobuzele achiziționate de Municipiul București sunt Kent FL, cu o lungime de 12 metri (320 de exemplare), același model cu caroserie de 10,5 metri (50 de exemplare) și Kent FL articulat de 18 metri (30 de autobuze).

Problemele înregistrate permanent de autobuzele Otokar la București provin, potrivit unor relatări, și din cauza proastei lor întrețineri, care a fost preluată de o companie privată, în conformitate și cu contractul pe care turcii l-au semnat cu primăria. În acest contract, Otokar s-a angajat să ofere o garanție de patru ani și 240.000 km în primii patru ani, cu acoperirea costurilor oricăror reparații.

Reclama

Proasta întreținere, precum și piesele de schimb de proastă calitate despre care se spune că ar fi utilizate pentru repararea autobuzelor, au făcut ca un număr mare dintre aceste autobuze să rămână în atelier pentru un total de 315 zile într-o perioadă de patru ani, adică aproape un an în afara funcționării.

Acum turcilor li se cere să plătească o sumă de 405 euro pentru fiecare zi în care autobuzele lor nu au deservit publicul bucureștean. În acest moment, problemele pe care le prezintă autobuzele nu numai că nu au fost rezolvate, ci se repetă și cu mare frecvență. Totul arată că va exista o continuare întrucât a fost demarată și o anchetă cu privire la condițiile în care s-a făcut achiziția, deoarece este suspectată luarea de mită.

Reclama
Continua sa citesti

Stiri Bucuresti actualitate

Cea mai mare neintelegere a parintilor: Avizul epidemiologic NU trebuie prezentat la începutul fiecărui an școlar!

Publicat cu

pe

Avizul epidemiologic este necesar doar la prima înscriere într-o unitate de învățământ, nu la începutul fiecărui an școlar.

Documentul de la medic trebuie adus doar la înscrierea la grădiniță, în clasa pregătitoare (la școală) și la înscrierea la liceu în clasa a IX-a sau la orice altă înmatriculare într-o unitate de învățământ preuniversitar.

„La revenirea din vacanțe NU se va solicita preșcolarilor și elevilor aviz epidemiologic”, se arată în ordinul comun al Ministerului Sănătății și Ministerului Educației nr. 438/4.4629/2021

Continua sa citesti

Stiri Bucuresti actualitate

Ion Tiriac o critica pe Simona Halep: ”O spun cu tot respectul…”

Publicat cu

pe

Ion Țiriac (83 de ani), unul dintre apropiații Simonei Halep, consideră că sportiva din Constanța ar fi putut atinge performanțe mai mari, dacă ar fi avut un alt program de pregătire, încă de la vârsta de 14 ani.

Miliardarul român i-a dat și un sfat Simonei, jucătoare care va împlini 31 de ani în septembrie: „Să aibă grijă de fizic!”.

„N-aș vrea să vorbesc mult despre Simona, pentru că ea are viața ei, a făcut lucruri extraordinare, e o femeie tânără. Nu pot s-o compar cu Nadal, pentru că e un pic diferită treaba…să aibă grijă de fizic, că de acolo i se trage absolut tot ce i se trage! Nu pot să am o părere calificată, pentru că n-am văzut-o cum arată fizic, n-am văzut nici cum arată tehnic în momentul de față. Practic, nu știu ce fel de strategii mai are în jocul ei, unde stă pe teren, cum se găsește.

Și apoi, cu tot respectul, Simona nu are jocuri! În ultimii doi ani, ea a jucat 10-15% din întâlnirile pe care trebuia să le joace. De asta îi e greu, nu are o bază. Din nou, numai talentul își spune cuvântul la Simona. O mai spun o dată. La 30 de ani, ea a făcut minuni. Dacă cineva o lua la 14 ani și o antrena ca lumea, probabil că făcea minuni înmulțite cu 3. La 14 ani, trebuia ca Halep să facă cele patru-cinci ore pe zi de antrenament, pe care nu le-a făcut. A avut extraordinar de mult talent, dar uite că fizicul nu poate fi făcut la 30 de ani, e prea târziu. La vârsta asta, pui deja ultima rotiță”, a spus Ion Ţiriac pentru gsp.ro.

Reclama
Continua sa citesti

La mare cautare